lördag 8 oktober 2016

Idag regn och höst

Så blev det höst, och så kom då regnet, som jag väntat på sedan i början på sommaren, typ... Just idag hade det annars kunnat få vara lite vackert väder... Jag, syster och systerdotter hade planerat att ha en loppis... In i det sista hoppades vi att det skulle spricka upp, men nej, vi fick ställa in och istället satt vi och fikade tillsammans i ett par timmar istället - och det var ju mysigt i och för sig ;) Ja, ja, så kan det va, vi får väl ta nya tag någon annan gång, men troligen blir det inte förrän till våren. 
Häromdagen plockade jag kastanjer. Är väldigt förtjust i dem, den bruna blanka färgen tilltalar mig, och så är de så sköna att hålla i också. 
Och trevliga att ta in, och lägga lite här och där. 

 Lite spännande är det också, för lille "Herr Nyfiken i en strut..."

2 kommentarer:

  1. Visst är kastanjer vackra och sköna att ta i, men allra bäst är det nog att dom är så kul att leka med!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kastanjer är bästa höstpyntet. Jag har ju ett stort kastanjeträd på tomten så min kastanjetillgång är oändlig.

    Trist att ni inte kunde hålla er loppis. Ny tag i vår!

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!