fredag 14 oktober 2016

Och så på´t igen, på nästa rum...

Lagom när vårt sovrum var klart, var det lika bra att fortsätta med rummet bredvid, dvs 13-åringens rum. Egentligen är det bara fyra år sedan vi gjorde om hennes rum, så egentligen var det inget större fel på det... Men mannen bytte ju det här fönstret i somras, och det blev ovanligt stor åverkan runtom fönstret, så fönsterväggen behövdes ju i alla fall göras nåt åt, om vi inte ville ha fönsterfoder som var dubbelt så breda som brukligt, och det ville vi ju inte...
(Skrev här i somras om projekt som inte syns, och det får jag väl äta upp nu då...)
Sen började dottern prata om att hon inte längre ville ha väggfasta hyllor och den väggfasta sänggaveln... Hon vill ju kunna möblera om lite då och då - ja, äpplet faller väl inte så långt från päronträdet, eller vad är det man brukar säga...
Så okej då, vi renoverar väl hennes rum också! Nu har mannen satt upp fönsterfoder och spacklat upp väggen runt om, så då är det min tur! Nu skall här målas och tapetseras! 



Fönstret, golvlisterna och taket har fått sin en omgång så med färg, så nu skall jag igång med väggarna. Det blir tre väggar färg och en vägg med tapet. To be continued...

7 kommentarer:

  1. Wow - att du bara orkar! Jag tycker att man är rätt trött när man gjort ett jobb färdigt, sen vill man gärna ta igen sig ett tag.
    Nu när jag läser det här kom jag på att jag ska göra min tavla färdig. Det är en vi haft på väggen jättelänge, men som jag målade om lite på i förrgår. Sen skulle jag vänta ett tag tills jag kom på hur jag skulle göra - och det vet jag nu!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli såååå fint...kul att renovera och få lite nytt hemma!
    Ha en härlig helg nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Spännande att följa fortsättningen! Kommer nog att bli toppenfint!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Heisann, kjempeflott. Ha en fin ukeslutt ;:OD)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt för din dotter, men jag är glad att min nästan-trettonåring inte läser trädgårdsbloggar för just nu är det ett himla tjat om ett nytt rum. Jag har inte riktigt tiden, lusten och pengarna nu, men vem vet, kanske inspirerar du mig och då vet man ju att tiden och lusten kommer till. ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hej. Som ni grejar och renoverar, kul att se.
    Så jättefint ert sovrum blev. Gillar väggfärgen.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vad trevligt med renovering, alltid roligt med lite nytt! Men så här års har man inte så mycket ork, ni är duktiga som kämpar i höstmörkret.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!