tisdag 12 maj 2020

Liten förändring i badrummet

Badrummet i min lägenhet är inte speciellt stort, och det finns tyvärr inte heller något badkar, det kan jag sakna... Får se om jag på sikt byter ut duschen mot ett badkar istället. Men än så länge får det vara som det är. 
före
Mönstren är väl kanske inget jag själv skulle ha valt, tycker det blir lite "oroligt" med rutigt både på golv och väggar.  Nu är det väl ofta rutigt i kaklade badrum, men det upplevs ju ännu mer rutigt när det är så avvikande färg på fogen. Här hade det varit snyggare med ett jämngrått golv med fog i samma färg. Men men, det är helt okej! 

Dock saknade jag ett  skåp, allt stod liksom framme och "skräpade"... och inte ens en plats att ställa ett doftljus på fanns det!? 


Men jag hade ju tagit med lilla skåpet som jag hade i mitt badrum i huset, så det har jag fått upp nu! Visserligen genomskinligt men jag kan ännu sätta upp en tapet för glaset som jag hade förut, har inte bestämt mig hur det blir med det ännu. 

Sen hade jag ju en sån himla smart hylla/handdukshängare i mitt förra badrum, så jag gjorde nåt liknande här med. En bräda bara med två konsoler och krokar under, jag tycker i alla fall själv att det är rätt smart 😏 Denna förra var med "tjusig" fasad kant men sån lyx har jag inte råd med nu... 😆

efter
Nu trivs jag faktiskt lite bättre här inne! 

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Små saker som gör stor skillnad. Kraam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja smaken är olika hos folk - som tur är! Själva tog vi bort badkaret och satt in en dusch istället, så nu har vi 2 duschrum.....
    Annars tyckte jag att det såg riktigt fint ut!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!