onsdag 21 oktober 2020

På tal om kuddfodral...

...så har jag även bytt kuddfodral på prydnadskuddarna i sovrummet. Jag ville ta upp blomfärgen i tapeten. Ni vet det där med att binda ihop inredningen med att en färg skall återkomma helst tre gånger. Svårbestämd färg det där bara... är den ljusbrun/beige med en touch av aprikos/rosa i sig eller? Jag tog i alla fall med en tapetbit till affären, och så hittade jag ett par kuddar till slut, på Mio den här gången. 

Är så nöjd med tapeten, Ava från Sandberg. Tänk vad en tapetvägg kan förändra ett helt rum! Gillar verkligen färgen, blå är ju en sval färg, och i sovrummet vill jag ha svalt, men den är ändå lite värme i på nåt sätt. Om det är den där ljusbrunbeigeaprikosrosa blomman som gör det, eller om den blå har nån slags värme i sig, kan jag inte avgöra...


Också väldigt nöjd med den gamla taklampan, som jag fyndade på nätet. Enkel i modellen. Rar på nåt sätt! Trivs här. Nej, får man aldrig gå och lägga sig...? 😆

5 kommentarer:

  1. Fint i ditt sovrum! Snyggt med kuddarna.

    SvaraRadera
  2. Fint med kuddfodralen och tapeten var läcker. Det är härligt att ha lite varmare och mysigt när hösten kommer.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Såååååå fint och mysigt! Tapeten är urläcker! Inspirerande inlägg som får mig att vilja ända om i sovrummet NU :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Tapeten är ju så snygg ... och så bra det blev med kuddarna, helt perfekt i färg. Tror att det är just den färgen som ger tapeten värme också. Och visst passar taklampan perfekt. Visst blir man nöjd när man gör fynd :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Supervacker tapet och den där lampan. Waooo säger jag bara.
    Så vackert sovrum !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!