onsdag 14 oktober 2020

Pysselrum - före och efter

Ett av rummen uppe, jag kallar det pysselrummet, har jag nu äntligen tagit tag i. Har nämligen inte varit helt överens med fondtapeten som fanns därinne. 

före

Men vi kan börja på andra sidan, den utan fondtapet. Hm, jag kallar det pysselrum, men det har nog varit lite av ett skräprum också... Ja, som ni ser stod här ännu en ouppackad kartong, nästan ett år efter att jag flyttat hit! Men den har jag tagit tag i nu... 

efter

Något snyggare låda i alla fall med saker i ;) 

före

 Och här har vi den omtalade fondväggen... Monstera är ju fint, men nej, detta var inte min stil... 

efter

Det här blev lugnare och mer harmoniskt, även om det nu är mönster på fyra väggar istället för en. Har ännu inte fått upp några tavlor, det skall jag ännu ta tag i. 

Men däremot har jag fått upp min stringhylla som jag köpte i våras, på en Facebooksida. 

Där jag alltså även fyndade den här hyllan. Trodde i min enfald att pärmar skulle få plats här... men icke, de var typ 2 mm för höga... Så nu behöver jag egentligen en liten hylla till, för pärmar och fotoalbum. 

Skrivbordslampan har jag också fyndat på nätet. Men den är inte gammal, tror det är en Ikea-lampa, men jag tycker den är i lite gammal stil.

Men taklampan är gammal, och den har jag fyndat på Tradera.  
Älskar inslagspapper, hittade några nya fina på Ullared som jag inte kunde låta bli, trots att jag redan hade en del sen förut....
före
Taklampan jag hade förut var något jag köpte billigt på Rusta i höstas, bara för att ha något så länge. Behövde ljus här inne, och det fanns bara ett enda elluttag! Och det är likadant i flera rum här, jag förstår inte hur de klarat sig så länge på det?! Men nu har min kära systerson som är elektriker fått avhjälpa detta problem. Och Rustalampan kan jag skänka till Kupan.

efter
Det gamla skrivbordet köpte jag redan i höstas. 
Tapeten heter som sagt Hazel och är från Boråstapeter. 
Egentligen vet jag inte varför jag kallar det pysselrummet. Inte så att jag pysslar speciellt mycket här inne. Men jag slår i alla fall in presenter här, och om och när jag syr något så gör jag det här, som t e x den här soffkudden som jag sydde i helgen. Den kan ni få se i ett annat inlägg. 😏

6 kommentarer:

  1. Åhh så fint det blev. Gillar stringhyllan och hyllan som är lite 50 tal väl. Tänk att jag gav bort min till en PRO auktion. Hur dum får man vara? Du får leta vidare efter en hylla i liknande material som slukar pärmar. "Reda" på skrivbordet så smart förvaring för småprylar. Älskar dina fina stolar också. Inspirerad att ta tag i mitt pysselrum igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fint som bara den! Vilken skillnad.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fint!
    Så roligt att se före- och efterbilder. Säjer så mycket.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Den nya tapeten var väldigt fin den ser grå ut och jag älskar ju det :) Tycker det är så fint tillsammans med träslag.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Förstår att du tröttnade på monsteratapeten, den var lite överväldigande! Och vadå, pysselrum - du har ju redan gjort en massa i det så det är klart att det ska kallas det!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Vilket fint pysselrum! Ja ett pysselrum behövs även om man inte pysslar så mycket...du har en skön stil i varje rum! Inspirerande och mysigt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!