söndag 15 november 2020

Snart advent

Och så var det bara två veckor kvar till advent! Jag som just plockat in sommarsakerna ute, hm... jag får aldrig till det där. November som skall vara så lång och mörk så man skall hinna längta, jag hinner aldrig riktigt göra det. Men nu hade min tidning "Allt i hemmet" som signalerade julnummer utanpå, legat till sig i sin plast i några veckor, så nu öppnade jag den... 
Varm choklad med vispgrädde och knäckemackor med ost, det är mumma det! 

Och visst blir man inspirerad av alla fina bilder. Så ja, okej då, vi kör väl adventsmys om två veckor då!  Men, insåg jag nu, det innebär ju att jag kommer börja pynta om en dryg vecka - för det "måste" ju vara klart till adventshelgen! 😲

3 kommentarer:

  1. Mums! Jag har inte köpt en inredningstidning på väldigt länge. Det måste jag nog göra så man får lite feeling. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Knäckemacka, vad gott!
    Väldigt svårt att få tag i bra knäcke här i Wales.
    Har på min inköpslista ett julmagasin. Ser fram emot detta.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Nya jultidningar gillas! Ännu mer gilla på den där koppen choklad med vispgrädde :)
    Ja advent närmar sig...jag frossar hejvilt i hyacinter och amaryllislökar, ett måste i dessa dystertider.
    KRAM och ta väl hand om dig!
    Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!