söndag 1 november 2020

Hej november!

Så var då vackra oktober slut, och dags för gråtrista (?) november. Månaden som mest är en transportsträcka mellan oktober med de underbara färgerna i naturen och den roliga decembermånaden... Eller? 

Det beror nog på hur man väljer att se på det. Man kan ju välja att se de kala träden, eller vända blicken neråt marken, och lyssna på prasslet som blir när man vadar genom lövhögarna. Mysigt! Och sen är det ju mysigt att kura i soffan på kvällarna, med tända ljus, läsa en bok eller hinna se någon av alla de serier som finns. Snart kommer säsong 4 av The Crown ut, det ser jag fram emot! Och än är i alla fall inte jag sugen på advent. Senaste numret av Allt i hemmet ligger ännu inplastad här hemma, framsidan skvallrar om att det är ett julnummer, och där är inte jag ännu... Men ge mig några veckor till in i november så kommer jag nog också att bli lite sugen på advent... 
Vad ser du fram emot i november? 

3 kommentarer:

  1. Ha Ha! Skrattar eftersom mitt inlägg är lite samma samma. Ja du vad ser jag fram emot? Kalkonmiddagen såklart och att just kura skymning framför brasan med en bra bok eller tv serie. Att få dricka glögg och fuska med saffransbullar och peppisar. Att klä sig i stickade tröjor och mysbyxor. Ja typ så. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det är mycket soffhäng och serier nu! Jamen november är den där månaden när det är OK att vara inne, när trädgården går i vila och jag med...inte årets roligaste månad men men.
    Ljuvliga höstbilder du bjuder på och jag önskar dig en skön kväll!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Tittar jag på dina bilder så är i inte november det minsta trist :) Vi har haft plus 15 grader här idag. Det blåser men är inte kallt. Och advent längtar jag ännu inte efter. Vad jag ser fram mot ... mustiga höstgrytor, tända ljus, långa promenader och att försöka tolka vad "november kan vara" i ett blogginlägg. The Crown hade jag gärna tittat på om jag haft Netflix. Vi ska köpa säsong 3 som finns på cd nu.

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!