torsdag 17 december 2020

Hemmakvällar i soffhörnet

Oj, vad tiden springer iväg hörrni... Även fast man knappt träffar någon, så går tiden ändå... märkligt det där... 
Alla julklappar är inslagna, julkorten är skickade och baka blir det inte så mycket av i år. Så nu blir det många mysiga "hemmakvällar" i soffan... 

Snart dags att byta ut andra omgången med hyacinter. Och så skall granen kläs, så lite pyssel finns ju ännu att göra..😏 Äh, jag kanske slår till och bakar nån sorts kaka till ändå nu i helgen, bara för att... 

Det går inte att elda i öppna spisen, men jag kör med tända ljus istället. Jag skulle ju kunna göra iordning den så att det går att elda i, men jag vet inte, har sån respekt för eld så jag vet inte om jag skulle göra det ändå. Men det är klart, det skulle ju vara bra att ha vid strömavbrott. 


Tänkte just att det var ovanligt att det inte kom med en katt på bilderna, de brukar hålla sig framme när jag fotar. Men så fick jag se en liten svanstipp här i fronten på bilden, ja, jag tänkte väl det! 

Ha det fint -  ta hand om er! 

7 kommentarer:

  1. Nej, i år behöver man inte göra många knop. Säkert många som välkomnar det. Och säkert många gamla traditioner som blir till nya.
    Skulle älska en öppen spis! Kanske mest för att jag ingen har? Funderar på hur mycket jobb du har med att ta bort katthår på din sammetssoffa, (som jag tror det är)??

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. NJa, faktiskt inte speciellt svårt med katthår på just soffan, men de finns ju överallt annars så visst finns det katthår här ;) Nej, soffan är lite mer åt sämskskinnshållet, typ.

      Kram tillbaka!

      Radera
  2. Mysigt hos dig som vanligt. Ja tänk att tiden går och inte blir det mycket gjort fast man är hemma och måste så vara. Att ha en brasa är ett måste för mig, jag skulle absolut satsa på en kassett om du är rädd för eld. Då kan man ju stänga luckorna och slappna av. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Låter härligt att mysa i soffan och ljus i spisen fungerar lika bra som eld. Jag måste säga att jag var tveksam till att lägga ner julklapparna men idag känner jag att det är det bästa vi gjort. Det brukar landa som ett lugn i mig flera gånger i december, en skön känsla :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. I år finns inte något "måste", så allt som behövs är nästan gjort. Jag ska göra lite köttbullar idag och så hoppas jag Rolle tar in vår plastgran från garaget. Inget större jobb, det är ju bara att fälla ut och ställa upp. Sen kommer mitt jobb att hänga upp alla kulor , men jag ska ta det extra lugnt. I år blir det inga röda, endast blå och silver och kanske några i guld.....
    KRAM och GOD JUL/Susie

    SvaraRadera
  5. Nä nu får det bli en lugn hemmasittar jul i soffhörnet! Skönt det med. Ingen julstress eller så...bara god mat, mysbyxor och en massa bra filmer :) Det blir en skön jul trots allt...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Så mysigt och fint du har det!
    Min julhälsning finns i form av en egne video på min blogg, men vill här önska dig en GOD JUL!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!