fredag 29 januari 2021

Blommiga fredagar


Nu blir ni väl snart trötta på min glasvas, men det är dags för en fredagsbukett igen! Ja, men det blir ju så nu, när jag jobbar hemma på fredagar, att jag handlar hem lite fina blommor på torsdagskvällen. Får ju njuta av dem lite längre då. Och så måste man ju tänka på arbetsmiljön! 😅

Den här veckan köpte jag 2 stycken 10-pack tulpaner. Jag brukar inte vara så förtjust i blandade färger, men jag valde det ändå denna gång. Sen delade jag på buketterna och satte de som gick i lila toner här i glasvasen, tillsammans med det gröna som var kvar från förra veckans bukett. 
Och resten av tulpanerna, som gick mot det rosa hållet fick vara på köksbordet, tillsammans med eukalyptus, som jag också unnade mig en bukett av. 
För då fick jag en vas till med grönt i! 

Två av förra veckans rosor hängde ännu med, så de fick stå här i en liten vas. 

Så just nu känner jag mig rik på buketter! Och det är ju en härlig känsla! Och inte nog med det, snön är tillbaka!

Och med det önskar jag er en fin helg! 

5 kommentarer:

  1. Ja TÄNK vad några sköna blombuketter gör för sinne och vintermys! Ett måste när det råder kyliga vindar...
    Ha en fin helg!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  2. Utrolig viktig med godt arbeidsmiljø ja :) Tulipaner gir skikkelig vårstemning, min bukett begynner å bli litt vissen. Men jeg har friske roser i stua denne helga.

    SvaraRadera
  3. Arbetsmiljön är viktig. Inte ledsnar man på en vacker vas full av fina blommor. Jag ska unna mig en bukett idag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Inte kan man bli trött på tulpaner! Inte jag i alla fall.
    Lyckades få tag i tulpaner i livsmedelsaffären i lördags morse, Gissa om jag blev glad!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Nu längtar jag efter vår blommor och här blev det pärlhyacinter, som jag bara älskar och har många i mina rabatter - men det dröjer. I går "föll" jag för fyra vivor i kruka. De fyllde upp min runda Walldemaruddekruka.Det blev en bukett i pastellfärger. De står kanske i en vecka - som en tulpanbukett.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!