fredag 15 januari 2021

Fredag och Tulpanens dag!

Fredag och en bukett tulpaner på bordet, ingen dålig kombo. Jag jobbar dessutom hemma idag, så jag får njuta av dem ännu mer! 

Unnade mig faktiskt en bukett från blomsterhandeln, istället för matbutikens vanliga 10-pack. Jag blir lite besviken på dem ibland nämligen, tycker de gulnar i bladen lite väl snabbt, och jag förstår varför också, de snålar med vattnet nämligen! För att de inte skall slå ut, för då blir de svårsålda... Ofta är det snustorrt i hinkarna de står i, medan de i blomsteraffären frågar om de kommer i vatten inom en halvtimme, för i så fall vill de vattna upp dem innan de slår in dem. Ja, ja inte konstigt att de från matbutiken vissnar snabbare...

Är faktiskt riktigt nöjd med min nya möblering i vardagsrummet. Det blir nog att jag har det så här, åtminstone fram till försommaren. Då kanske det känns bättre att vända soffan så att man ser ut mot fönstret istället. Jag kanske kan ha en vintermöblering och en sommarmöblering? 

Nu är det dags att "stämpla in". Trevlig helg på er! 

2 kommentarer:

  1. Skulle köpa tulpaner i går (i min ICA-affär) men de var så små och skruttiga så jag lät bli, tulpanens dag till trots. Blomsterhandeln har jag inte "lov" att gå in i längre. Längtar efter vaccinet!!

    Glad fredag och mysig helg med fin bukett i ditt trivsamma hem.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jeg kjøpte ikke tulipaner i går når jeg handlet for de lå med tørre stilker. Skal jeg kjøpe blomster så trenger de å være friske og dufter godt. Stort sett kjøper jeg roser. Hvite roser er de flotteste synes jeg.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!