fredag 12 mars 2021

Färgklick

En bukett blommor i veckan, det tycker jag man skall unna sig, om man kan! Jag gör det, det tycker jag att jag är värd... ;) 


Och tulpaner tröttnar man ju inte på, eller hur! Dock tyckte jag att jag haft min runda glasvas i så många veckor nu, hahah, jag tänkte faktiskt att jag kan inte visa den ännu en gång på bloggen...  så jag rotade fram den här i förrådet. Jag brukar ha tallris i den, på julen, men den funkar väldans bra till tulpaner med, bara man tar tillräckligt många, tror det här var två stycken 10-pack och det var perfekt! Och så en grön kvist, vet inte vad den heter men den verkar odödlig, den har varit med i tre veckor nu! 
Jag tog två olika färger, men ändå färger som låg lite nära varandra, tyckte det blev en fin färgklick. (och färgklickar behöver vi ju nu tycker jag. Med snö på backen igen, och stormen Evert runt knutarna...burr...) Man behöver dock korta av dem lite efter ett par dagar, alla färger växer nämligen olika fort, och jag gillar när det är någorlunda "ordning" i vasen...😅 Ordning och reda och nu är det fredag! Bästa dan på veckan!  

5 kommentarer:

  1. Tur att vi kan våra till det inne!

    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Draga mea (nu am gasit numele 😄),
    E superb sa ai asa un buchet bogat! Frumosa culoare! Vasul de asemenea.
    Cele mai calde salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  3. Härligt med en stor bukett blommor. Jag har inte unnat mig det denna fredag för det blommar så fint på köksön ändå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. En härlig färgklick - och visst är de fina tulpanerna. I år har det mer blivit kvistar utifrån och senblommande amaryllis som jag klippt av.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Så härligt med tulpaner!
    Visst ska man unna sig detta.
    Skön söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!