fredag 26 mars 2021

Vårplantering

 

Äntligen kan man börja med lite vårblommor utomhus! Jag har bara planterat här vid entrén än så länge, men om jag känner mig själv rätt så blir det väl en tur till plantskolan i helgen, för påfyllning till baksidan med. 

Här blev det i alla fall gula och lila minipenséer, och så minipåskliljor. Ett par betongägg på det, så blev det ju även lite påskfeeling!

Nu känner jag att våren har kommit, det var nog lite blomsterfägring utomhus, som krävdes för det. Och så är det sommartid redan nu i helgen! 

En skön helg önskar jag er som kikar in här! 

7 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt! Ja äntligen får man plantera och ha det lite vårfint ute. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ska försöka få Rolle att åka med mig på en liten trevlig utflykt i morgon - till Jonas i När! Han brukar inte vara så svårflirtad, men jag får alltid säga att jag ska bara ha några penséer - och så kommer jag hem med massor. Jag gillar också dom småblommiga speciellt.....
    KRAM & TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera
  3. Vackra penséer och krukor du skapat. Jag köpte några idag men de köpte jag för att skatta blommor till en tårta :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Så fint! Det är något speciellt med de där första penséerna...
    Ha en ljuvlig söndag nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort!
    Härligt att våren kommit till dig, äntligen. det har varit en lång väntan.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken längtan jag fick efter minipenséer. Undrar om jag inte ska köpa till påsk ändå. Går nog att hitta en tid att handla när det inte är så mycket folk i affären. Trodde äggen var riktiga men läste sedan att det var betongägg. Dom ser faktiskt verkliga ut.
    Ja igår märkte jag verkligen av sommartiden. Det var ljust och koltrasten sjöng när vi gick vår kvällspromenad med Lucy. Det var det inte kvällen innan och ingen koltrast sjöng. Men nu ... nu är våren på väg!

    Kram och fortsatt fin påskvecka!

    SvaraRadera
  7. Det är vår när de första minipenséerna pryder krukorna.
    Ha en Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!