måndag 5 april 2021

En skön helg

En skön och lugn påskhelg till ända. Även om man inte gör nåt speciellt så går tiden ändå. 

Men det har kommit lite fler penséer i krukorna i alla fall. Här på baksidan fick det bli lila och vita. Tur de tål kyla för det är ju ingen speciellt varm vår vi har... Burr, alldeles nyss haglade det, men nu skiner visst solen igen. Kan man hoppas att det var den sista star-uren? 

En liten trädgårdsnejlika och påskliljor.
Inne har jag njutit av en färgglad bukett på soffbordet. Och lite påskgodis som hönan värpte.. men det är slut nu 😏

Nu väntar ännu en kortvecka. Inte så dumt ändå, med dessa häringa kortveckor... 😚

5 kommentarer:

  1. Härlig blomsterfägring hos dig Gunilla, både ute och inne. Och nu fick jag lära mig ett nytt gotländskt uttryck. Var naturligtvis tvungen att läsa om det via din länk.
    Vilken underbar tulpanbukett! Fylliga vackra tulpaner. Och en snäll påskhöna som värpte godis. Visst är det märkligt att det tar slut så fort bara ...
    Och så härligt med vetskapen att det är kortvecka, veckan som kommer. Njut av tanken på det ikväll!

    Kram och fin kommande vecka till dig!
    Anita

    SvaraRadera
  2. Fint! Ja godiset är slut och kortveckor är alltid trevligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint hos dig! Låter som du haft en skön påskhelg. Vacker bukett.
    Kortvecka är underbart, min är jättekort med bara en arbetsdag senare i veckan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fina blommor du visar - det tackar man för! Det är ju så att här på Stjärnarve, här blommar det dåligt i år. Fast nyss när jag gick mellan växthus och ytterdörr så upptäckte jag att det blommar några påskliljor bredvid min blacka scillor. Skönt med lite färg!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort både ute och inne!
    Ovanligt kallt här också idag, men har också varit riktigt fina dagar här.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!