onsdag 28 april 2021

Lite kök

Idag blir det några köksbilder. Inte för att det har hänt nåt speciellt här, men bara för att jag inte har så mycket mer spännande att komma med. 

Trivs rätt så bra med köket. Hade kanske inte valt porslinsho om jag fått välja själv, men den är fin och funkar rätt okej ändå. Inte hade jag valt den svarta bänkskivan heller. Precis allt syns direkt, minsta lilla smul blir det spår av, och med tre katter vars hår flyger omkring ser det liksom aldrig riktigt rent ut. Men den är tålig, kan ställa kastruller och varma plåtar på utan att något händer. 

Skrattade gott när Fröken Grön skrev om den obligatoriska L:a Bruket-flaskan, som bloggare alltid har stående på diskbänken. Jajamän, en sån flaska har jag med! Och detta är inget reklamsamarbete, ärligt talat så innehåller den ett helt annat diskmedel sedan en tid tillbaka... för den är ju liksom snyggare än de där "vanliga" flaskorna diskmedel... 

Och den har nu fått en kompis bredvid sig. Man kan ju ha roligt utan handsprit, men det är ju dumt att chansa... 😏

Men har inte människan en disktrasa undrar ni säkert nu...? Eller har hon gömt undan den? 

Svar ja, på bägge frågorna. Den har jag så fiffigt placerat osynligt på ena kanten. Kan vara ett av mina bästa köp (?) Nej, kanske inte men jag vill definitivt inte ha en disktrasa hängande på kranen, det förtar ju liksom den fina höga kranen, och på kanten, ja där torkar den ju nästan inte, och det vet vi ju alla hur en disktrasa som inte får torka luktar...

Det var allt från mig idag. Ha det gott! 

4 kommentarer:

  1. Så fint i ditt kök. Skrattar åt diskmedelsflaskan. Så gjorde jag med en lång tid. Nu har jag en i porslin. Den där disktrasehållaren vill jag ha. Jag gömmer alltid min när jag fotar kök. Hi Hi! Var har du hittat den? Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den genom ett jultidningsförlag, så tyvärr vet jag inte var man kan hitta såna i för butik, men googla på det så får vi hoppas du hittar en!
      Kram Gunilla

      Radera
  2. Ditt kök är så harmoniskt! Katthåren får vi leva med. Din disktrashållare ska jag banne mig leta reda på! Så himla praktiskt... och smart!!
    Har ingen L:a Bruket-flaska men däremot en annan påfyllningsbar snyggflaska.

    Glad torsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fin Belfast zink.
    L:a bruket, har haft tvål därifrån, men inte diskmedel. Tvålen var underbar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!