fredag 23 juli 2021

Börjat jobba

Första jobbarveckan avklarad efter semestern, och jag är helt slut... Fem dagar i rad när väckarklockan helt obarmhärtigt väcker en vid halv sju!! Så ikväll blir det nog tidigt ;) Eller inte. Är ju en obotlig kvällsmänniska så troligtvis blir det väl inte det. 

Har idag efter jobbet också tagit andra sprutan, så nu är det avklarat också, skönt!  

Vad gjorde jag under semestern då? Förutom att läsa? Inte så mycket. Ja, en del "sedvanliga" semestersysslor förstås; som att bada i havet (bilden ovan är från ett dopp klockan 23,30, älskar kvällsdopp!), åka på diverse turer, lyssna på Sommar i P1 och lösa ett par korsord. 
Leva på sallad... Skönt och slappt, precis som det väl skall vara. 


Men tillbaka till läsningen, läste ju sju böcker under semestern, och det är mer än vad jag brukar hinna med under en vanlig semester. Jag är ju sån att jag inte alltid har en bok på gång året runt, och läser några sidor varje kväll, utan jag vill ha gott om tid, så jag kan frossläsa, eller vad man nu skall kalla det. Åtminstone om boken är riktigt bra, då vill jag läsa hela tiden!  Och det kan man ju göra under semestern. Nu var inte alla dessa sju riktiga höjdare, men en vill jag tipsa om, som var riktigt bra, Små glädjeämnen, av Clare Chambers. Hade blivit tipsad om den av Eva-Mari, och tänkte jag skulle låna den på bibblan. Men den var upptagen till i slutet på augusti, och det kunde jag inte vänta på, så den fick jag läsa som e-bok istället, det fick gå. Tog en gratismånad på ett ljudsboksföretag 🙊, men istället för att lyssna så läste jag på mobilen, funkar ju det med även om det är skönare att hålla i en riktig bok. 

Nu när jag ändå har den här gratismånaden, kan jag ju passa på att läsa lite andra böcker, så nu har jag precis börjat på Överlevarna, av Alex Schulman. Tror den kan vara rätt bra, har gillat hans tidigare böcker.  
Lagom till jag började jobba, kom min äldsta dotter hem till Gotland, för sin semester. Hon vill ju vara hemma under vecka 29, den s.k Stockholmsveckan... Så just nu svämmar det över av folk, var man än går är det folk, folk, och bilar, och mer folk.... puh.... en blir allt lite matt, åtminstone jag... 
Trevlig helg! 

4 kommentarer:

  1. Mycket av sommaren är ännu kvar och du får fortsätta njuta av den när du är ledig. Även om jag tycker att den är väl storvulen och varit det en längre tid!
    Kul att du gillar mina boktips. Om du inte läst Linda Olssons 'Det goda inom dig' så rekommenderar jag den. Den spelar i samma division som 'Där kräftorna sjunger'... tycker jag. Hjälp så mycket bra böcker det finns. Sen behöver den rätta komma i just den sinnesstämning man befinner sig just då. Men som jag tipsade i bloggen... 'Ciderträdgården' är riktigt bra!

    Ha det gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft en skön och avkopplande semester.
    Förstår din frustration över att behöva jobba igen. Ibland är det skönt att vara pensionär, men minns väl hur det var innan, puh.
    Låter inte så bra med så mycket folk på ett ställe tillsammans i dessa tider.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Låter som du trots allt är väldigt utvilad! Skönt! Ja jösses snart sjunker Öland! Sååååååååå mycket folk, bilar, köer, helt hopplöst att besöka något. Bäst att hålla sig hemma!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Tänk vad fort man kan vänja sig av med folk och bilar och stress och dålig luft.....
    Ja alltså allt det som finns normalt i Stockholm. Men nu är har vi blivit riktiga lantisar, vi tycker t.o.m. att Visby är jobbigt. I alla alla fall just nu den här veckan när alla "tristisar" är här!
    KRAM och bada på, det ser vansinnigt skönt ut/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!