lördag 17 juli 2021

DBW - en oas i Visby

Ett besök till botaniska trädgården behöver man göra lite då och då. Där finns alltid något som är vackert, oavsett vilken årstid eller månad man är där. Och så här såg det ut nu. Ja, bilderna får väl tala för sig själva. 






Sällskapet DBW (De Badande Wännerna), som äger trädgården, skall enligt sina stadgar "verka något nyttigt för det allmänna", och det har de lyckats med, med den botaniska trädgården. 


Ja, sannerligen är det en fin oas vi har här i Visby. 



10 kommentarer:

  1. Tack Gunilla för den rundturen. Jag har besökt Botaniska i Visby en gång och jag minns hur vackert det var. Och nu fick jag se det igen. DBW har verkligen lyckats ... och du har lyckats med att fånga det vackra i dina bilder.
    Ha en fin helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så fina bilder, det var många år sedan jag var i Visby, mitt första besök var ett gästbesök från Helsingfors Sparbank till DBW sparbank.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Verkligen en oas. Ska strax gå ut i "min" park med kaffetermos, vattenflaska och bok för inomhus kan man inte vara idag trots nertaget och stängt.

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Et deilig og velstelt sted!

    SvaraRadera
  5. Vilken grön oas!! Tänkte mig till Solliden i veckan men gav upp i hettan...och så alla turister!
    Ha en skön lördag, njut av skugga och värme :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Åhh så himla fint. Tur att det finns oaser i våra städer. Uppsala har en fin stadspark och så Botaniska trädgården. Orkar inte i värmen bara. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Tänk att vi har så fina och inspirerande trädgårdar att njuta och inspireras av. jag gillade alldeles särskilt stensättningen med urtag för växter i. Och med lite större träd brukar det följa skön skugga.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Känns verkligen som en oas, så fint.
    Njuta av detta!

    SvaraRadera
  9. Eloge till De Badande Vännerna! Inte alltid föreningsträdgårdar är så fina. Kul att se.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. For et utrolig flott sted å besøke.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!