lördag 14 augusti 2021

En prima utflykt

Igår bar det av norrut på Gotland, med mina systrar. Vi hann med både förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Och så lite shopping på det ;)  Första stoppet blev vid Graute gård, en lammgård med gårdsbutik och café, i Hejnum.  Det var några år sedan jag var här, och den här gången fanns det sju stycken kattungar! 
Dock omöjliga att ta kort på, för de var såå busiga! ;) Blev istället ett foto på två av de äldre katterna, kanske mammorna till de sju små. 



Fika i mysig och välskött trädgård, i gamla fina kaffekoppar, sånt som jag gillar! Här kan man köpa lammkött, och lammskinn. Fick med mig en sak hem. 

Lunchstoppet vid Prima gård i Bunge, med vegetarisk och ekologisk lunch, gott! Trodde turistsäsongen började gå mot sitt slut, men här var bra med folk! Vi hade tur som fick ett bord i skuggan, för här på innergården var det varmt!  

Här finns även en butik med bland annat keramik och lite annat fint! 

Och bebisar även här, nykläckta kycklingar, så söta! 

Och en mycket stolt tupp som ideligen talade om att han var minsann pappan till de små. Om jag nu uppfattade honom rätt... ;) 


På tal om fint så blev det även ett stopp vid butiken Fint och fult, som också ligger i Bunge, och som både har gammalt och nytt. 

Sen blev det inga mer foton tagna, men vi kikade in på några loppisar och tog även en eftermiddagsfika innan vi var hemma igen.  

Som sagt, lite shopping blev det också. En galge med lammskinn, som jag inte kunde låta bli, från Graute gård. Något annat som jag har svårt att låta bli är ju kuddfodral, detta sommarfräscha i vitt och blått hittade jag vid Fint och fult. Linsåpa från Prima gård, och ljuslyktor från Happy Hippie i Lärbro. Någon loppislycka hade vi däremot inte, där var bara "skräp", som det kan vara ibland.  

2 kommentarer:

  1. Så rolig utflykt med söstra dina! Och fyndade gjorde du, den där pälshängaren var ny och rolig. Godbitarna är nog urplockade från loppisarna efter turistsäsongen kan jag tro. Jag däremot, kunde inte stå emot... läs måndagens inlägg på min blogg!

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken härlig utflykt!! Jag följer med nästa gång :) Fina saker fick du med dig hem också, ett stort gilla på dom!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!