tisdag 17 augusti 2021

Fyndhörnan

 

Rosor äro röda
lavendel äro blå
Vintagedukar äro söta
och gamla kannor likaså... 

Förlåt, kunde inte låta bli att göra om den gamla söta versen lite... Ville ju bara visa ett par fynd jag gjorde för ett tag sedan - ja som ni ser blommade lavendeln då så det är ju några veckor sedan. Nåväl, en underbar gammal broderad duk, som jag budade hem från Tradera, och en kanna som jag hittade vid Butik Landa i Klintehamn. Kannor har jag ju inga sedan förut så det behövde jag ju verkligen en... Eller hur var det nu med den saken...😏


Nu använder jag ju inte köksbordet så där värst mycket på sommaren, sitter ju ute mest. Och då passar det ju väldans bra att ha det som en fyndhörna i stället... 😏 Men nu drar det ihop sig till lite kyligare dagar, så snart så blir det väl måltider här igen! 

3 kommentarer:

  1. Både duken och kannan var riktiga fynd. Gillar dom! Och så fint dom matchar varandra. Och röda rosor och blå lavendel är ju aldrig fel. Minns den gamla versen från min poesibok jag hade som barn. Då gick poesiböckerna runt i klassen, man bytte poesibok på eftermiddagen med någon i klassen, tog hem den och skrev en dikt och klistrade in något bokmärke eller ritade något. Sedan lämnade man tillbaka den på morgonen och det var lika spännande varje gång att få tillbaka sin egen och se vad som skrivits. Det var tider det :)

    Kram och fortsatt fin vecka till dig Gunilla!

    SvaraRadera
  2. Har precis varit till Hemse och lämnat in en låda med kläder samt en låda med lite ditt-å-datt. Bl.a. 2 vackra kannor i porslin som jag aldrig använt. Den ena var en gammal som påminner lite om din, den andra var en modern lite större av en känd konstnärinna. Men jag gillade den inte! Sen var det några andra små saker i porslin och så ett gammalt fat med gräddsnipa och sockerskål i utsirad kristall. Säkert nåt riktigt fint, men gillar man inte saker och ting ska man inte ha det samla damm.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Mysiga fynd. Har en nästan likadan duk och kanna med för den delen. Kannor kan man ha hur många som helst. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!