onsdag 29 december 2021

En kort jul

En riktig arbetsgivarjul är det i år, inte många röda dagar här inte... Men ändå hinner man vända på dygnet, i alla fall jag... Haft båda mina tjejer hemma över jul, så mysigt! 

Vi var åtta personer här på julafton, och mycket klappar blev det... 
Jag blev inspirerad av syrrans polkagrisglass som hon bjöd på förra helgen, så den gjorde jag till efterrätt på julafton. Den gjorde dock inte succé hos fyraåringen i sällskapet, han ville minsann inte äta nån "grisglass" 😅



På juldagen var det bara jag och tjejerna och då blev det bubbel och plockmat, enligt önskemål. 

Sen har vi myst med de små förstås! 


Nu vill jag stanna tiden... De är sååå ljuvliga så jag får inte nog! Vill bara vara hemma och gosa med de här små juvelerna... ♥

3 kommentarer:

  1. Så underbara kattungar! Min väninna frissans katta fick 4 ragdollsungar i höstas, men vi vågade oss inte dit förrän vi visste (trodde) att alla var sålda. Vi är för gamla för hund och bor för nära vägen för katt. Så åkte vi dit och hon hade alla kvar hemma, men dom skulle levereras veckan efter så vi hann hälsa på dom. Åh...man smälte direkt och det var en hane kvar! Som tur var hade hon bestämt att den skulle hon behålla själv..... Puh!!
    Ha en trevlig NYÅRSAFTON och ett FOTT NYTT ÅR! /Susie

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kattbilder. Åhh så söta. Polkagrisglass låter smarrigt. Har testat att smula polkagrisar på glass. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig jul trots att det var en arbetsgivarjul. Att umgås med barnen i sakta mak tycker jag är så skönt.

    Gott Nytt År! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!