tisdag 14 december 2021

Lussekatter

Jag skrev ju tidigare i höstas om Bouleklubben vi startat på jobbet. I söndags var det min tur att ha "mötet" hemma hos mig, och då blev det förstås saffransbullar, dels vanliga lussekatter men så gjorde jag även släta bullar (jag kavlar ut en ganska tjock deg, och stansar ut runda formar) doppade i smält smör och strösocker, båda fick godkänt, de pratades om att de "smalt" i munnen... ;) 

Några andra lussekatter som de smalt för, var de här tre sötnosarna. Som nu behöver ha namn! Har ni några söta namn som börjar på F? En väldigt svår bokstav måste jag säga, men nu har jag bestämt mig för den ändå, har ju följt alfabetet med mina tidigare kullar och nu har jag kommit till F. Speciellt flicknamn är svårt, och det är två honor i kullen... Tror jag vet vad den ena skall heta, men den andra är ännu inte klart. 

7 kommentarer:

  1. Draga mea,
    Delicii si prietenii! Un duo genial, imi creste inima cand aud despre intalnirii, copt in casa, momente fericite impartite cu altii.
    Salut aceste 3 mici dragalasenii.
    Cele mai bune ganduri,
    Mia

    SvaraRadera
  2. Killen Frans, tjejerna Flora och Flamma tycker jag, som drömmer om en liten kisse men bara har kaxig taxrumpa hemma :-)

    SvaraRadera
  3. Saffransbullarna jag bakar nuförtiden är Elsa Billgrens och har blivit en favorit. Släta bullar som, precis som dina, penslas med smör och doppas i socker.
    Ja namn... vad var det Iris hade som förslag? Fiddeli, Frans och Flora? Vilken angenäm namngivning du har framför dig. Och ungarna är ju söta som... saffransbullar med socker!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Oh, vad gott det ser ut!
    Har lite dålig fantasi idag och kommer inte på några bra namn, tyvärr.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Vilka bedårande kattungar! Det är så roligt att få kattungar, men det är skönt när de flyttar hemifrån för då är de överallt. Förslag på namn. Fanny, Fia, Fifi, Fiona, Felicia, Filippa, Folke, Filip, Felix och sist men inte minst Felis ;-)
    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  6. Feline? Fenja? Frøken Fie? Frida? Fidus? Fortsat held & lykke med dem ;-) Og glædelig jul :D
    Grete

    SvaraRadera
  7. Flora, Florence, Fiona, Fröken ❤

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!