onsdag 22 december 2021

Tall och gran

Dan före dan före dan! Här är inte så mycket julstökat, mer än det jag gjorde till advent. Mycket grönt är det i alla fall. Har tallkvistar på alla möjliga små ställen. Bästa pyntet ju! Här med små julstjärnor som jag gjorde för många år sen, de hänger ännu med, något tilltufsade och slitna förstås. Men vem är inte det... 😏


En liten gran i all sin enkelhet. 


Och så har stora granen kommit in med. Som har fått helt nya stjärnor, av mig och dottern som fick för oss att pyssla häromkvällen. De är gjorda i tapet, som jag har uppe i pysselrummet, passade ju perfekt ;)

Provade på att göra en ängel med. 
Fick för mig att jag skulle ha en väldigt enkelt dekorerad gran i år, så det blev det hempysslade, och så några små kulor och något enstaka av de gamla. Men väldigt många saker fick ligga kvar i kartongen. Lite sorgligt, ni som sett julkalendern "Julens hjältar" vet vad jag menar...  

5 kommentarer:

  1. Enkelt, stilfullt och snyggt! Skönt för ögat... om jag får säga min mening. Röda tomtar i all ära men nog är det bra att alla får välja sin nivå på pynt.

    God Jul till dig och de dina!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Frumos, tare frumos! In felul acesta se poate admira splendoarea verdelui si mirosul proaspat de brad. Intreaga casa are farmecul cald al sarbatorii, imi place mult.
    Multe salutari de sarbatori,
    Mia

    SvaraRadera
  3. Men det var ju en jättefin gran och stiligt pyntat!

    God Jul!

    //Lillianna
    www.pinktownroses.com

    SvaraRadera
  4. Så julfint hemma hos dig. Stjärnorna av tapet är fantastiskt fina. Kanske får bli mitt nyårslöfte att lära mig vika sådana till nästa jul. :-)

    God jul till dig och de dina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!