fredag 31 december 2021

Ännu ett år till ända...

När jag går igenom min blogg för att få till ett inlägg om året som varit konstaterar jag att jag har blivit en usel bloggare... Jag är dålig på att uppdatera, men så händer det ju inte så mycket i livet heller att dokumentera om. Har ju i många år alltid hänt något på renovering- och inredning- och trädgårdsfronten, men icke i år. Vete sjutton vad jag har gjort...? Äh, jag tar några random bilder i alla fall, vi kan ju prata om vädret om inte annat... 


Januari började i alla fall med att jag möblerade om, och så blev det vinter! 

Som skulle fortsätta i februari, härlig vinter med snö!  


I mars ville jag ha lite spänning i tillvaron så då budade jag på Tradera, vann budgivning på bland annat en duk och en rottingpiedestal (hm, den som följer mitt instagramkonto @ _katten_harry_ kan se hur fin min bergspalm var här, innan kattungarna bokstavligen talat slog klorna i den...).


Okej, i april hände det något i alla fall, på inredningsplanet. Hittade en teakbyrå och så knåpade jag ihop en förvaringshylla. 

Och i maj tapetserade jag - hos syrran visserligen men ändå! Har ju lovat er före- och efterbilder, sorry det har jag glömt! Får bli mitt nyårslöfte ;) 

Maj är ju också vitsippor och tulpaner! Och det påminner mig om att jag aldrig stoppade ner några tulpanlökar i höstas. Inte ens det fick jag till alltså... Återstår att se om de från förra året kommer upp igen, eller om jag blir utan.. 


Juni är ju midsommartårta och pioner! Var också på dop för en liten Aron! ( och om ett par veckor är det dags för nästa dop i släkten!) 


I juli var det mest gnäll på mig, det var alldeles för varmt! Men sköna kvällsdopp blev det! 


Sensommarblomning och ett par vändor till Stockholm i augusti, med min katt Elsa som träffade en hane där.... Kärlek uppstod! 

Stockholmsresa igen i september, nu med mina kära barn. 


Vinprovning i oktober, och så kom då äntligen Elsas kattungar! 


Skogspromenader och soffmys i november.

December kom med snö, och vi fick faktiskt en vit jul! Och förstås var det mycket kattungegos! 

Och med det säger jag Tack för i år!

Och  

Gott Nytt År! 

4 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Härlig tidsresa med feelgood bilder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år önskar jag också er alla, både djur och människor i er del av tillvaron.
    Ha en fin afton!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där men bara man har ett hjärta bakom bloggandet så blir det bra, även om det inte blir så många inlägg. Tanken räknas...och jag ser fram mot en massa härliga Gotlandsbilder 2022!!
    GOTT NYTT ÅR och kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Alltid roligt med en tillbakablick
    Allt var trots allt inte elände.
    God fortsättning på det nya bloggåret!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!