söndag 19 december 2021

Fjärde advent

Idag tänder vi fjärde ljuset, och jag kan titta tillbaka på en vecka med inte mindre än tre "jul-trevligheter". Ett klassiskt julbord med jobbet, en jultallrik med föreningens styrelse, samt igår ett "för-jul-firande" med släkten, eftersom alla i princip kommer att vara utspridda över Sverige under juldagarna. 

Lilla julafton alltså, med en massa gott, med julinspirerad mat hemma hos syster i Gnisvärd. 

Glögg, bubbel, pajer, snittar, små pizzor med chevreost, varm brie med gottit på, röror, tunna rebensspjäll, sallad, hembakat bröd och ost, hemgjorda glassar (polkaglass och saffransglass) och hemgjorda julgodis på det.... Alltså så himla gott!! 



Hon har fått så fint hemma hos sig, och så har hon gott om plats också, vi får ledigt plats allihop! Något som jag inte längre kan erbjuda hemma hos mig, som jag kunde förr. 
Och för tredje året i rad körde vi "Secret Santa". Alla köper en klapp till en i gänget. Det här året tog vi hjälp av en internetsida,  Draw names  så ingen behövde vara den som ordnade med vem som skulle ge vem, utan alla var verkligen hemliga. Kul att gissa vem som gett vem! 

1 kommentar:

  1. Trevligt! Hoppas vi inte får nya restriktioner inför julen när så många familjer längtar efter att få träffas.
    Igår hade jag mitt uppskjutna adventsfika i parken för hela min familj, minus tre som var förkylda. Jag kan inte ha 15 pers i min lägenhet längre, suck. Men det gick bra och som vanligt ojades det av välbehag när de tuggade i sig Fröjds delikatesser.

    Önskar dig lugna dagar inför julen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!