onsdag 2 februari 2022

Februaritankar

Så var vi inne i februari. Vad kan vi säga om den månaden? Fick just höra av en granne, som var ute och skottade snön som kom i natt, att hon inte gillar februari. Har faktiskt aldrig hört någon säga så förut. Att folk inte gillar november har man ju hört, och mars kan ju vara trist med snöslask. Men i februari kommer ju ljuset åter, och det finns chans till fina vinterdagar. Ja, men vi alla tycker olika! Själv gillar jag ju för övrigt november, så jag går ju lite emot strömmen där.  

I dag har vi som sagt snö igen. Och häromdan hade vi ju storm, Malik ni vet. Har tyvärr inga vackra vinterbilder, eller stormbilder heller för den delen. Man skulle varit nere vid havet och tittat när stormen var som värst, det var visst ett skådespel! Men jag höll mig inne de dagarna... 

Och i måndagskväll tog jag min tredje spruta. Hade ju dragit mig lite för det, eftersom jag blev sjuk efter andra sprutan. Och mycket riktigt, febern kom den här gången med. Tog mig i alla fall igenom APT´n  igår, som jag hade via Zoom hemma i soffan, invirad i filtar. Bra med hemmajobb ibland. Sen bröt det ut med frossa och feber resten av kvällen och natten. Men i morse var jag pigg igen!

Har som sagt inga vinterbilder att bjuda på, så Myzan får illustrera februari, där hon ligger i fönstret och blickar ut. Kanske drömmer hon om varmare dagar, när hon kan ligga ute i solen. Nu vill hon inte gå ut i alla fall, det är ett som är säkert! 

3 kommentarer:

  1. Ja egentligen är ju inte februari så kul men i jämförelse med januari är det ju en attans kul månad :) Närmare ljusare tider, bara det! Nu har jag blivit sjuk av alla 3 vaccinsprutor! Men inte haft någon släng av corona! Jag fattar ingenting! Nåja bara att gilla läget och bida sin tid och till en efterlängtad vår...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ja man har olika gilla på olika månader. Februari är ju en kortare månad och sista vintermånaden. Myzan kanske saknar sina små. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Snön borta på Västkusten. Idag blandning av sol, moln och regn Inte så kul.
    Jag blev också dålig av 3:dje sprutan, däckad en hel dag. Dock skönt att ha den gjord.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!