torsdag 24 februari 2022

Böcker

Som kanske är bekant, så pågår den årliga bokrean just nu. Jag brukar inte slänga mig iväg på den nuförtiden, som jag kanske gjorde förr. Har helt enkelt inte plats för så många böcker längre tycker jag.

Men jag hade just sträckläst den här boken Brevet av Kathryn Hughes, som jag fick låna av min granne i helgen, och hade väl läslusten i mig, så jag kikade in i bokaffären i går, när jag ändå var ute på andra ärenden. Det kunde ju, om inte annat, finnas någon ny rolig trädgårdsbok, som jag inte visste att jag behövde...

 

Men nej, hittade ingen trädgårdsbok, däremot fångade två stycken av Majgull Axelssons böcker mitt intresse. Hon har ju skrivit en av de bästa böcker jag läst, Jag heter inte Miriam, och de här två verkade bra när jag läste på baksidan. Den jag aldrig var, och Inställd resa till Sabarmati

Sen fick jag ögonen på en bok som heter Mina första 94 år, och det lät ju som att det skulle finnas en del klokskap i en sån bok, så den fick också följa med hem. Och på tal om klokskap så bokade jag ett exemplar av Jag kan ha fel, av Björn Natthiko Lindeblad (den tidigare munken som så tragiskt fick ALS och avled nu i januari), som jag visserligen redan har läst men det är en sån typ av bok som man gärna kan återvända till. Den var slutsåld men förhoppningsvis skulle den komma in igen.  


Och sist men INTE minst! När jag kom hem från turen på stan, vad låg i brevlådan om inte min vinst från Eva-Mari Heimer med bloggen Solstrimmor! Hennes senaste bok Harriet och Olle! Tack, så roligt att vinna! Kika gärna in till henne här och se hur vinstdragningen gick till... Så klart var det en katt inblandad och då går det som det går.... ;) 

Nu har jag att läsa! Och lite verklighetsflykt kan kanske behövas dessa oroliga tider... 💔
Kram!  

4 kommentarer:

  1. Det är köpstopp för böcker här! Alltså för dyra nya böcker. Böcker från loppis är helt OK för dom kan man ge bort/byta in/kasta när man läst dom. Men dom inbundna börjar sprida ut sig överallt och nån ny bokhylla finns det inte plats för. Under åren har vi ändå rensat ut massor, men vi läser numera otroligt mycket. Ja, jag har alltid gjort det - men nu läser Rolle också skönlitteratur.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Vilken bokskatt du har framför dig! Och böcker får man aldrig för många. Kul att du uppskattade vinsten, hoppas du ska gilla att läsa om Harriet och Olle också.

    Ha en skön läsehelg nu... trots det hemska som händer.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina vinsten! Jag älskar böcker!! Bokrean är som lilla julafton för mig :)
    Fina boktips som jag ska lägga på minnet...
    Kram från Titti och ett soligt Öland

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten!
    Jag tror du gjorde en del bra fynd där på bokrean.
    Jag var i en liten bokhandel igår, men utbudet verkade ganska begränsad, så det blev inget köp.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!