måndag 28 februari 2022

Sportlov



Nu är jag varken sportig, eller har lov den här veckan. Men en härlig friskvårdstimme unnade jag mig i dag, när solen sken så fint, och temperaturen visade en minusgrad. Skapligt stilla var det med. Fattades bara ett litet vitt lager med snö, utifrån att det är sportlovsveckan menar jag. Skulle ju varit fint, för alla lediga barn. 

Något annat som vore fint är om läget i världen lugnade ner sig. Rejält. Usch, sådan oro för det som händer just nu, och vad som månne komma skall? Inte utan att man har en klump i magen... 

I morgon går vi in i mars. Låt oss hoppas att det blir månaden då inte bara våren kommer, utan även freden... 

Ta hand om er! 

2 kommentarer:

  1. Åhh vilken underbar bild!! Vackra, vackra Gotland...om jag skulle flytta från Öland så får det bli till Gotland :)
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  2. I like this photo. I love water and rocks - you have both. I enjoyed visiting your blog today.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!