onsdag 21 september 2022

Buketter, buketter

Så härligt när man har - inte bara en, utan flera buketter, så det liksom räcker till både vardagsrum och kök och lite till. Man kan nästan tro jag har fyllt jämnt, men det har jag inte. Eller lite jämnt är det ju i och för sig. Delbart med två i alla fall... ;) 


Nej, men ni ser väl den här underbara höstbuketten! Alltså så ljuvliga färger! Jag blev så inspirerad att jag bytte till höstkostym på soffkuddarna, så fort gästerna hade gått hem. Och jag hade ett helt gäng som alla passade som handen i handsken till den här buketten. Det är som att givarna hade botaniserat bland min kuddfodralsamling... ;) 




Ännu mer fina buketter, här på tevebänken. 


och en här på köksbordet. 

Alströmerian är ännu fin, den fick stå här på månbordet. 

Ack, vad ljuvligt det är med blomster ändå! Tur jag har ledig onsdag, så jag kan njuta extra mycket av all fägring! Och på tal om blomster, så har jag precis hämtat ett paket med vårlökar på posten, som skall i jorden . Så att det blir njutbart framåt våren med!  

3 kommentarer:

  1. Alltså ... när jag ser färgerna förstår jag varför jag tycker så mycket om hösten. Även om min favoritfärg egentligen är blå så blir jag alldeles varm inombords av dessa varma nyanser. Fantastiskt härliga buketter i ljuvlig färgskala. Och att fylla ett tal som är delbart med två är ju definitivt jämnt. Grattis till att ha fyllt jämnt delbart :)

    Kram och fin ledig onsdag!
    Anita

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig färgskala hemma hos dig. Så trivsamt. Och så välstädat. När får jag flytta in? 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, välstädat är det kanske på bilderna, men vad jag har bakom ryggen visar jag ju inte... 😊

      Radera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!