måndag 17 april 2023

Blått en dag

 

Nu är det verkligen ljumma vindar, våren har kommit på riktigt! Jag och katterna har njutit utomhus.
Se hur gräsmattan bakom Elsa är helt blå av scilla. Tänk i min förra, stora trädgård drömde jag om en blå scillamatta, var så avundsjuk på alla som hade det. Nu har jag det, och jo, det är fint, men lite opraktiskt när trädgården är så liten. 
För när jag nu ligger på knä och rensar i rabatterna, och drar runt med jordsäckar och så där, ja då förstörs ju den blå mattan, de arma små blommorna blir helt platta och det ser mer ut som ett slagfält än ett blått vackert hav. Och så sprider de sig in i rabatterna, kommer upp mitt i pioner, rosor och alla perenner. Och det ser lite skräpigt ut när det är fullt av dem i rabatterna, där vill jag ju ha det lite rent. Ja, ja, inte hela världen, bara en liten reflektion. 

4 kommentarer:

  1. Tänk att det alltid är grönare på andra sidan staketet!! För- och nackdelar med allt, hihi! Men vi på andra sidan skärmen, vi njuter...
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Men jag förstår vad du menar. Du får göra som en liten stig och gå på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jo du, ibland kan det bli lite för mycket av det fina. Men jag skulle gärna vilja ha MASSOR av scilla. Helst hela yttertomten...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  4. Tycker det är fint med en blå scillamatta men förstår att det är lite opraktiskt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!