onsdag 5 april 2023

Saker jag tycker om

 
Ibland får man upp ögonen för saker man redan har i sin ägo, och det är väl trevligt, att man inte behöver ha nytt för att bli glad. Fick för mig när jag stod i köket, att jag är rätt så glad i några av mina saker jag har där just nu. Den här kannan till exempel, som jag köpte när bloggen var ung, gillar jag verkligen. Jag använder den oftast till att ha köksredskap i bredvid spisen, men den är verkligen perfekt till tulpaner.   
Något annat jag också haft i många år, och som jag är väldigt förtjust i, är den här ljusstaken, tycker den har så behaglig form. Det är en gotländsk keramiker som gjort den, Lindas Keramik heter hennes företag, och jag har köpt den på Kvinnfolki.


Broderade dukar gillar jag med, och mina gamla stolar också. Lampan över köksbordet är jag glad i. 
Men se, där sitter Harry i köksfönstret, honom gillar jag! ;) Och i köksfönstret finns nu en ny krukväxt, ett Bönträd... En ny bekantskap för mig, men vi provar väl. Jag tänker inte be en bön för att den skall klara sig, men hoppas kan man ju. Den skall i alla fall vara lättskött enligt beskrivningen, men det är tyvärr ingen garanti här hemma hos mig... 

Den här veckan är det kortvecka. Min varannanlediga onsdag råkade inträffa idag, så jag jobbar alltså bara två och en halv dag, snacka om superkortvecka! Inte dumt inte... 

3 kommentarer:

  1. Ja det finns saker som man tycker extra mycket om. Nu när jag ska försöka minska på antal prylar så har jag märkt att jag tycker om allt nästan. Vilken spännande växt du hittat. Jag tycker också om broderade dukar. Vilket handarbete. Ha en härlig påskvecka. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint.
    Jag går runt här hemma ibland och bara tycker att jag har det så fint. Inte lyx, men det jag tycker om. Då trivs man.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Det är en ynnest att uppskatta och tycka om saker man äger. Speciellt de små vardagliga. Mycket har jag skalat bort under åren och allt jag nu har tycker jag om. Såklart somliga saker mer än andra... men allt är mig kärt.
    Påskkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!