lördag 2 december 2023

En frukost utöver det vanliga

I torsdags morse hade vi en trevlig stund på jobbet. Vi hade fått en trivselpeng av regionen, att använda till något trevligt. Och istället för sedvanligt julbord så hade vår nya chef bestämt att vi istället skulle äta julfrukost tillsammans. Riktig hotellfrukost alltså. På Villa Alma, nere i Almedalen. 



Jag har varit här en gång förut, men på sommartid och då sitter man ju helst utomhus. Men deras inomhusmiljö är något extra, så mysigt, vackert, ombonat. 

Oh my vad gott det var! Här njuter man av både smaken och av atmosfären. Magen fick sitt, och själen också! Den trivselpengen satt där den skulle. 
Där fanns ju allt och lite till. Supergod egen granola, både "vanlig" och med saffranssmak. Overnights oats med smak av pepparkaka. Eller vad sägs om krämig och fin chiapudding, gjord på cocosmjölk, med mango, granatäpple och passionsfrukt till... O hjälp vad god den var... 

Även våfflor kunde man välja på traditionell eller med  saffran. Små fina koppar med smet som man själv fick grädda i järnet... 
Bacon, ägg, julgröt, julskinka, sallader, frukt... En ingefärashot med en touch av kanel var inte dum den heller. 

Det fanns även ett kakbord, men där sa magen stopp faktiskt. Jag åt och åt, och var nästan mätt resten av dagen. 

Hit måste jag faktiskt igen. Varför äter man inte hotellfrukost lite då och då? Jag som inte reser så ofta, skulle väl kunna unna mig det. Man behöver ju faktiskt inte bo på hotell för att få njuta av det bästa.  

4 kommentarer:

  1. Mysigt! Jag fick också hotellfrukost igår av företaget. Vi fick det innan föreläsningen. Ja man borde unna sig sånt lite oftare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja men så jättetrevligt att äta en extra, extra-frukost istället för traditionellt julbord. Så mycket gott och ovanliga rätter. Just att träffas på morgonen är minst lika trevligt som att träffas efter jobbet och äta julbord. Det hände en gång när jag jobbade också och det var verkligen något jag minns, faktiskt mer än de gånger vi åt julbord.
    Önskar dig en fin första advent!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Klok ny chef att införa ny tradition! Ser onekligen lyxigt ut! Julbord kan vara tradiga och man vill väl inte tröttna på julmaten innan den egna kommer fram på julafton.
    Glad första advent vill jag önska dig! Just nu har jag tårtbottnar i ugnen och dukar strax för mitt adventskalas.

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jag checkar in direkt! Så mysigt och gott med hotellfrukost...
    Glad 1:a advent till dig från mig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!