onsdag 13 mars 2024

Energikick på köksbordet

Jag har haft dålig energi de sista dagarna, vet egentligen inte varför men ibland är det väl så. Men idag sken solen, jag var ledig och plötsligt kom energin, så det blev en storstädning på förmiddan, och lite pyssel med krukväxter. 

Kanske att det var tulpanerna på köksbordet som gjorde det? Jag har inte köpt tulpaner på länge, tycker de är så tråkiga på Ica. De har ju aldrig vatten i sina hinkar, så när man håller upp en bukett så slaknar den, nej såna köper jag inte! Sen har jag varit för snål för att unna mig från någon blomsterbutik. Tror det här blir andra buketten den här säsongen, det är inte likt mig! 

Men nu så! Och häromdan kom en "ny" duk hem i brevlådan, som jag hade budat hem från Tradera, så den strök jag och la på. Fick nästan lite påskkänsla av den, och lust att börja pynta. Nej, men det får det nog bli i helgen tror jag. 

Men först skall fönsterna putsas, de ser verkligen för hemska ut... Ja, det får bli i helgen, hoppas energin finns kvar då!  

5 kommentarer:

  1. Så innbydene det bordet var. Der hadde jeg satt meg ned med min frokost.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om tulpanerna. Fast jag köpte en bukett på Ica maxi som var superfin i flera dagar. Putsa fönster borde jag med men axeln säger nej. Det får gå ändå. Fin duk du köpte. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag köper bara blomsterhandelstulpaner numera. De håller längre och de slår ut också. Dyrare javisst men hellre då hushålla med inköpen. Hör och häpna... år har jag skrivit upp mig på fönsterputsarlistan nere i entrén. För första gången nånsin ska nån annan putsa mina fönster, hurra! Det är jag värd!
    Ha det så gott i ditt hemtrevliga kök.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Härligt med energikick! Och en vacker tulpanbukett och en mycket vacker vas. Känner till det där med tulpanerna på Ica. Senaste åren så stod dom i hinkar utan vatten och jag klagade hela tiden och inte bara jag. Folk slutade också att köpa dom och i år har det varit rejält med vatten i hinkarna och det har varit bra kvalitet på dom. Alla buketter jag köpt har slagit ut som dom ska. Så kanske har dom lyssnat på kunderna ändå.
    Roligt med ny duk. Och ditt kök är verkligen fint! Gillar tapeten jättemycket.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Det är ju numera Rolle som köper alla blommor och han är inte så förtjust i tulpaner så i år har det inte blivit många.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!