söndag 17 mars 2024

Lördagsgodis

Det blev inget påskpyntande av för min del den här helgen. Kände att det nog ändå var lite tidigt. Men lördagen bjöd på ett härligt vårväder, så jag fick ändå feeling, och putsade några fönster, och åkte till handelsträdgården för att inhandla penséer. 
Och här var det uppdukat, det är som att stå framför lösviktsgodiset och välja vad man är sugen på. 

Jag går alltid till minipenséerna, de lockar mig mest. De är ju som små konstverk. Men vilken färg skall man välja? Mina ögon dras alltid åt de lila... 
Den här fångade mina ögon, de hade jag inte sett förut, de såg nästan ut att vara av sammet!  
 Men den här var lite rolig, med både lila och orange. 
Efter en stunds velande följde jag ändå mitt hjärta, och precis som vid godisdisken så går jag på mina klassiker (som vad gäller godis är lakrits, colaflaskor, kolarullar, de röda och svarta från "Gott och blandat"), och det blev en lila och vit. 
Ljusrosa. 
Och en blandning av tre som matchar varandra, också de i lila toner. Och med de här planteringarna får man väl säga att säsongen 2024 är inledd! 
Men säg den vårfeelingen som varar i mars... Så här såg det ut i morse... De stackarna hade fått ett vitt täcke över sig och idag har det sannerligen inte varit vår, det har blåst isande vindar! 

Dottern gjorde scones till frukost, och sen har vi haft en mysig innedag. Inte gjort många knop, men det är väl det söndagar är till för, att vila? 

3 kommentarer:

  1. Mars måned er så lunefull. Her har det også snødd, men i dag skinner sola og vårfølelsen kommer igjen. Godt det bare er ei uke til påsken starter for alvor. Ha en flott søndags kveld.

    SvaraRadera
  2. Dom små penseerna är jättesöta och dessutom mest tåliga för snö och kyla (bra just nu) och så frösår dom sig gärna så man alltid har blommor!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig när jag står där och ska välja penséer. Så svårt, för alla är ju såå söta!
    Här får vi nog vänta... snö i helgen och minus 10 i morse. Nu räcker det!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!