torsdag 21 mars 2024

Gult är inte fult

Jag tog faktiskt in de stackars små penséerna när snön kom. Jag vet att de klarar några minus men jag hade inte hjärta att låta de stå där ute i snålblåsten... Burr! De fick komma in och tina upp, men nu är det plusgrader igen, så nu är de på plats igen. De har även fått sällskap av ett gäng påskliljor.
 
I onsdags fick jag en bukett påskliljor av syrran, och då var det lika bra att ta fram resten av pyntet. Inte för att jag har så mycket, men något litet vill jag ändå ha. Gult är egentligen inte favoritfärgen på blommor för mig, men påskliljor så här års är ju ändå för härligt, kan man bli annat än glad av dem? De får lysa upp tillvaron istället för solen, som mest lyser med sin frånvaro just nu.  

3 kommentarer:

  1. Du får nog kånka in och ut ett tag till verkar det som. Men det gäller att se vårljuset skymta där framme.
    Ha en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Underbar färg så här års. Kraam Pia

    SvaraRadera
  3. Nej gult är verkligen inte fult. Vill ha lite blommor i trädgården. Kanske jag kan ta mig den tiden sen när skolan är slut. Vi får se.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!