torsdag 25 juli 2024

En liten mus

...har hittat hem till mitt hus! Jamen så söt så jag kunde inte låta bli den. Dessutom är det väl en trädgårdsmus, han har ju hängselbyxor och en spade i handen. Det kan väl passa bra till en trädgårdsnörd. 
Jag hittade honom i en butik i stan, det är ett danskt företag, Gry & Sif som säljer handgjorda tovade produkter. Tillverkningen sker i Nepal och är Fairtrade. Det är främst kvinnor som anställs, eftersom det har visat sig att kvinnors inkomster gynnar familjerna i högre grad. Så det kändes extra bra att stödja detta. Nämen, så var han ju så söt också förstås... ;) 

5 kommentarer:

  1. Tror jag smäller av! Hur söt får man vara? Jag kan förstå att det inte gick att värja sig.
    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja så gullig. Klart att den lilla musen fick följa med dig hem. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag tycker t.o.m. att levande möss är söta, så den där är ju bedårande...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  4. Men vilken söt liten mus. Den passade bra där på hyllan.

    SvaraRadera
  5. Ja men det var något av det sötaste jag sett. Och så bra han passar där på sin plats. Så klart det är en trädgårdsmus.

    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!