söndag 6 oktober 2024

Höstpiffat ute


Men vilken fin helg vi fick, här har vi haft underbart väder! Fjorton grader och sol, och skapligt stilla, oktoberväder när det är som bäst. Jag inledde helgen med att gå en promenad vid Kärleksstigen direkt efter jobbet i fredags, en skön start på helgen. 

Sen har jag höstpiffat i krukorna. Nu fick Lisorna tacka för sig, och lämna plats för en mer höstbetonad plantering här vid min entré. Alunrot är en av mina favoriter, och de gör sig extra bra i höstplanteringar. Tillsammans med en ljung som var svagt rosa och en silverek så var det klart. Det gröna bakom krukan är en pipört som envist håller sig kvar, och blommar på.

Det kan ha varit "köp två så blir det billigare" på både ljungen och silvereken, så därav blev det såna här med på bordet. Dock en mer kritvit ljung, så jag skulle kunna ha en liten orange pumpa också. Rosa och orange går ju i och för sig bra att kombinera numer men nja, det var snyggare med vitt.  Planket är mörkbrunt och det lyser upp lite fint med ljusa växter mot det.
 

2 kommentarer:

  1. Härligt med höstpiffade krukor. Jag har inte riktigt hunnit med det ännu. Men tack för inspirationen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ut med sommaren och in med hösten! Inte så dumt alls :) Dt är en fin tid nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!