fredag 25 oktober 2024

Sötchock

Fredag och visst vill man väl ha något sött till helgen...? 

Den här veckan är det tre år sedan vi hade kattungar här hemma. Men inte klokt hur fort tiden går... Alltså hur mysigt var det inte att ha kattungar! Jag drömde mig förstås bort i en massa gamla bilder, och här kommer därför ett bildsvep. Varning för sötchock! 

Fröken Flora
Farbror Freddie
Fina Flisa



Så hemtrevligt det var med ett gäng kattungar i soffan om kvällarna. Mamma Elsa vakar i bakgrunden. 
Matro. 

Finns det något mysigare än att ha en sovande katt i knät? Skall väl vara en sovande kattunge då... Gos! 


Jag försökte ju få till en kull igen nu i början av året, men det gick inget vidare, hon och hanen var bara arga på varandra, och sen blev ju Elsa sjuk. Nu vet jag inte om Elsa börjar bli för gammal, eller om jag skall göra ett försök nu i vår igen. 

 Trevlig helg! 

5 kommentarer:

  1. Jag som egentligen inte är en katt människa formligen älskar den här rasen. såååå söta. Om jag hade kunnat ha katt ( allergi) så hade den här varit självklar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Åhh. Kan man annat än älska dem? Jag tror jag dör! Har du fortfarande kontakt med dem? När vi hade valpar var det så roligt att se och höra hur det gick för dem och hur de mådde.
    Såklart måste du och Elsa försöka få en kull till.
    Glad helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de ljuvliga! ♥ Ja, jag har ännu kontakt med kattungeköparna, det är så roligt att höra att de mår bra och är så nöjda med dem, alla tre! De fick så fina hem allihop, det känns så bra.
      Kram och glad helg! /Gunilla

      Radera
  3. Rejält chockad tackar jag för allt det söta du bjuder på idag. Vad är det för kattras?
    Glad helg! /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vassego ;) Rasen är birma!
      Glad helg tillbaka!
      /Gunilla

      Radera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!