fredag 18 oktober 2024

Småplock av blomster

På min hallbyrå just nu, står tre små vaser med lite av varje i. De sista stjärnflockorna som jag plockade av innan jag förpassade plantorna till komposten. Och på tal om komposten, när jag var där och slängde skräp hittade jag små fina dahliablommor som någon annan hade slängt. Jag tyckte synd om dem så de fick följa med mig in. Tredje vasen är med torkade hortensior tillsammans med eukalyptusgrönt, och jag skall erkänna en sak, de är i plast! 🙊Perfekt att dryga ut buketter med, håller i evighet och jag tycker faktiskt att de ser snudd på äkta ut, om man inte synar dem alltför väl. 

 

Ute blommar en och annan höstvädd, så fina, även om jag egentligen tycker den här färgen är lite somrig och inte passar så bra in med allt som går i gult/orange/rött just nu. Men den är förstås förlåten och omtyckt ändå! 

Men hörrni, äntligen fredag! Tjoho! 

1 kommentar:

  1. Vilka fina vaser med blomster. Och nog lurade du mig alltid med eukalyptusen :) Dahliorna är ju jättefina och det var väl tur att du kunde ta hand om dem. Och höstvädden är verkligen vacker.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!