fredag 14 maj 2010

Lite nytt och lite på gång!


Jag var införbi en blomsteraffär på stan idag, och då följde det med ett olivträd hem! Hoppas jag kan få det att överleva...Med följde också två starkrosa pelargoner. Mårbackan är från i fjol, en av de få jag lyckats övervintra..
Jag tyckte den var rätt läcker i färgen!
Jag gillar perenner i krukor, och här har det rört på sig lite i krukorna med funkior och kärleksört.
Även i rabatterna börjar det röra sig, här vivor framför funkia.
Fler vivor på gång, purpurviva.
Bakom har jag lagt en kruka och satt en pensé inuti, får se om den klarar sig där.
******************************
Idag har det varit en riktigt skön och varm trädgårdsdag! Har rensat rabatter och även fått ned några av dahliorna jag försökte övervintra, i krukor. De var bra torra och skrumpna, men jag gör väl ett försök...har aldrig provat förut, så jag har garderat med ett par nya också...!

8 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt med lerkrukorna. Bra tips!! Zinkhinkarna är också jätte fina. Härlig skarp rosa färg på pelargonen. Kram

    SvaraRadera
  2. Kul ide` med lerkruka på sne i rabatten! Härlig tid nu när det ena efter det andra börjar blomma i rabatterna! Känns som att värmen kommer på riktigt nu!
    Läcker rosa färg på pelargonen!
    Ha det så gott!!
    //Margot

    SvaraRadera
  3. Olivträdet kommer säkert att finna sig till rätta.
    På den tiden jag hade dahlior så slängde jag ner dom i vattentunnan ett dygn innan jag planterade dom. (Sätter fart på växandet)
    Här har vi så dimmigt så jag ser inte huset mitt emot.(Det värsta jag vet, så är det dis och dimma.)
    Fin ide med lerkrukan. Det tipset ska jag ha till krasse. Tack!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Hej! Va kul att du tittade in hos mig. Vilken fin blogg du har! Såå mycket fint du visar. Hit kommer jag tillbaka.Lägger till dig på min lista.
    Ha en härlig lördag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Härligt med så mycket fint på gång! Något vackert väder kan då inte skåne skryta med=( Här står regnet som spön i backen! Rena rama höstrusket har vi här. Men det blir väl sommar nån gång... Ha en fin helg(hoppas du får sol) kram gittan

    SvaraRadera
  6. Härligt!!! Kul idé med krukan , blev ett fint inslag i rabatten. Jag skulle vara i trädgården i dag och fixa men regnet gör aå att det blir en innedag:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Hoppas på tur med ditt olivträd, har haft mitt i tre år nu men i vinter dog det..??.. fick spinn och sen var det helt kaputt.. suck. Har ett litet kvar men sörjer mitt stora, men sån är odlarens möda. Visst händer det mycket nu och du jag gilar också perenner i krukor riktigt fint tycker jag det är o så kan man flytta runt dem som man vill.. Ha det gott..Moa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!