söndag 30 maj 2010

Mors dag

...och det är första gången jag inte får uppvakta min mamma.
Jag hittade en liten bok med fina ord i om mammor för någon månad sen, och som jag hade tänkt ge henne idag. När hon hamnade på lasarettet för två veckor sen, och jag märkte att hon blev sämre för varje dag, så gav jag henne den i förväg. Hon var trött och orkade inte läsa själv, så jag läste högt för henne. Där fanns många fina dikter, här är en av dem:

Min mor har alltid
varit alltigenom älskande
alltigenom tålig
alltigenom förstående.
Och jag vet, att upplevelsen av
att ha fått kärlek
och omtanke
kommer att följa mig hela livet.
Helen Thomson


Bilderna är tagna i hennes trädgård för ett par år sen. Rabarberbladet fick hon av mig på en Mors dag.

***
Mamma, du fattas mig!

5 kommentarer:

  1. Varm kram till dig från mig/Annika

    SvaraRadera
  2. Gillar namnet på din blogg :)
    Håkan

    SvaraRadera
  3. En stor varm kram från mig / gittan

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar dikt!
    Dom sista raderna stämmer verkligen till hundra procent. Min mamma dog för 21 år sen, men hennes stora kärlek och omtanke finns ändå kvar hos mig som en varm filt man kan dra över sig när man är ledsen.
    Du får tacka dig lycklig över att du hade en underbar mor, alla är tyvärr inte förunnade det. Jag förstår dock om det var extra jobbigt för dig i söndags.

    SvaraRadera
  5. När vi firade Mors dag idag så fanns Din fina mamma med oss i både ord och tankar!
    Varmaste kramen / Namnen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!