torsdag 20 maj 2010

Lusten saknas..

Nu börjar äntligen vårvärmen komma på riktigt, nästan så det är sommarvärme vissa tider på dygnet. Det växer så det knakar och den ljuvligaste tiden borde vara nu.

Men. När någon som står en nära är sjuk så känns allt det där inte så väsentligt längre. Det tunga, det svåra upptar ens tankar hela tiden.

Allt det praktiska måste fungera någorlunda. Men lust kan jag inte påstå att jag har... 
Här är min Douglas med sin bror Casper, som har fått flytta hem till oss, när hans matte/min mamma inte längre kan ha honom hos sig...

7 kommentarer:

  1. Åhh min vän. Inte konstigt att du inte har lust.
    Hoppas verkligen att det blir bra.
    För ett år sedan drabbades en vän till mig av leukemi och jag var jätteledsen, massor av behandlingar och nästan ett år senare så är vännen på väg tillbaka igen. Det är så fantastiskt att läkarvetenskapen kan så mycket idag.
    Nu vet jag ju inte vad som drabbat din vän, men jag hoppas att allt blir bra.
    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Du vet var jag finns....
    Varmaste kramen/Namnen

    SvaraRadera
  3. Vet hur det är. Sänder över lite goda tankar till dig.
    Många kramar till dig från mig/Annika

    SvaraRadera
  4. Vad oerhört jobbigt för dig. Trädgården är en bra plats att samla tankarna i och får en att må lite bättre. Så var det för mig när min pappa en sommar blev jättesjuk.

    SvaraRadera
  5. Att lusten inte infinner sig är ju inte så konstigt. Jag vet så väl vad du går igenom och hur tufft det är. Hoppas att du kanske kan finna lite ro av att bara var i trädgården och varva ner. Tänker på dig och hoppas att det snart vänder till det bättre. Styrkekramar i mängder / gittan

    SvaraRadera
  6. Fyyy så jobbigt när våra nära och kära blir sjuka! Då är det inte lätt att hitta lusten till trädgården men ibland tycker jag att det kan vara skönt att göra lite trädgårdsarbeten när man har det jobbigt! Man får då tänka på lite annat!
    Skickar styrkekramar! / Irene

    SvaraRadera
  7. Förstår att det känns jobbigt.Tur att du kan gå ut en runda i trädgården o avsluta dagen med o köra fingrarna genom härliga pälsar.Ha det så bra.
    Kram Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!