onsdag 16 maj 2012

Barnrummet helt klart

Nåja, helt klart är det väl kanske inte, någon tavla skall väl upp och en spegel på väggen skall hon få, men åtminstone tillräckligt för att visa bilder =) Så varsågoda, här kommer före/undertiden/efterbilder:

 
Före.
Gult, gulligt och nallar och lite plottrigt... 

Under tiden...
Golvet skulle ju ur och nytt skulle in, här är det inte "bara" att tapetsera inte...

En byrå fyndades på annons för 200 kr

Efter.
8-åringen har själv valt färger, det blev turkos och vitt med rosa detaljer.  Jag blev glad när hon ville ha Marimekkos tyg Unikko till gardinen. Jag har länge velat ha det mönstret någonstans men det har inte riktigt passat in - men här var det klockrent, visst blir man glad av den! Lampa och mattor från Rusta.

Här har vi några levande gosedjur, som förstås kom upphoppandes när jag fotade, det är precis som om de hör att matte fotograferar och då bara måste man vara med =)

Skrivbordshörnan med målad anslagstavla i samma turkos som tapeten. En matta hittade vi på Åhlens som passar under stolen, och som skyddar golvet. Stolen från Ikea. Bordsskivan och lådhurtsen hade vi förut.

Byrån/skåpet målades vit och fick krokar på sidorna.

Återanvända hyllor, som vi sparat sen vi renoverade vardagsrummet 2009 - den som spar han har - och som också målats vita. Men nu är de slut, vi har ju använt några till kontoret också. Burkarna med lego är från min barndom, och det har alltid varit lego i dem, så länge jag kan minnas!

Nu är faktiskt storasyrran avis, så vi får väl ta oss an hennes rum med. Det står en New Yorktapet på önskelistan, och garderob med spegeldörrar. Vi får väl se när det blir av, känns inte som om man vill vara inne och tapetsera nu så här års... Hur det är så tar allt alltid längre tid än man tror.

9 kommentarer:

  1. Hejsan,
    vilken fin smak din dotter har! Det är den perfekta turkosa färgen och Unikko-mönstret. Åh! Skulle du vilja visa upp renoveringen på Byggla? Du kan väl maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Du får en liten present om du är intresserad. Ha det fint! :)
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Från att ha varit ett riktigt barnrum till ett rum som håller även för tonårstiden, härligt!
    Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Vad härligt och ljust det blev. Pastellfärger är underbart. Gillar också marimekkotyget Unikko har en sådan vas fast i brunt/beige och kappor i samma som sonen har just nu. Jättebra smak har din dotter som går i mammas fotspår tror jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj... förstår att lilltösen är nöjd. Nu får ni vila över sommaren och i höst blir det storasysters tur!

    Hoppas långhelgen blir vilsam.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Blev jättefint och färgerna var mitt i prick! Och vilka härligt matchande gosedjur.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat! Hon har bra smak din dotter:)). Klart sötnosarna måste vara med på ett hörn också.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Det är jättefräscht och snyggt! Älskar själv turkost. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Så fint passar perfekt till en liten "fröken".Klart att de matchande gosedjuren ska va med på bild.De undrar kanske när de ska få ett eget rum o inreda,fast de tycker ju att hela hemmet är deras.eller hur?

    Ha det gott vännen

    SvaraRadera
  9. Hvor er det blevet et sødt værelse...dejligt med inspiration, når jeg går i gang med min datters værelse IGEN :D

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!