tisdag 8 maj 2012

Narcisser


Lite näpet är det allt, att minipåskliljorna som jag har slängt på komposthögen i fjol, står där och blommar för sig själva! De ger inte upp bara för att de har ratats inte!



Andra får minsann planteras ståndsmässigt i rabatten. Här är narcissen "Elisabeth Ann" som jag satte i höstas.
Sen finns det dem som åker "snålskjuts". Här har vi en påsklilja som följde med valnötsträdet som jag fått av en väninnans föräldrar, och som jag och maken var och grävde upp i deras trädgård. Lite kul när påskliljan tittade upp nästa vår, utan att vi visste om att den var med hem till oss!

4 kommentarer:

  1. Påskliljan från Vinetagatan ser kaxig ut där den står!!
    Kram Namnen

    SvaraRadera
  2. Det är alltid roligt när man möts av blommor som oväntat dyker upp och förgyller omgivningen :)
    Jag har ibland satt ner utblommade lökar från påskliljor och pärlhyacinter i vår skogsdunge och nu blommar det ganska rikligt där.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Livet är fullt av överraskningar, som det ska vara.
    En del ger inte upp så lätt, kanske ska de planteras
    på ett annat ställe.
    Ha de gott/ Eva

    SvaraRadera
  4. När man slänger lökar så där och dom tappert kämpar sig upp, då får jag alltid lite dåligt samvete....dom stackarna!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!