söndag 20 maj 2012

Två premiärer och en avslutning

Ikväll var det premiär för kvällsmat ute på altanen. Fikat ute har vi ju gjort ett antal gånger, men kvällarna har inte varit tillräckligt varma för att sitta ute och äta. Men idag har det varit sommarvarmt ute! Premiär var det också för vattenspridaren, som nu gör sitt jobb ute i rabatterna. Det är så torrt så nu var det tvunget!
Avslutningen då? Jo, det var förstås i vår interna tävling med temat "halvåttahosmig" och nu var det mellansysters tur. Till förrätt bjöds det chevreost inlindad i skinka med marinad och pumpafrön....mmm så smarrigt!

Varmrätten bestod av en gryta gjord på fisk och räkor med en blandning av frukter och grönsaker, och färskt brytbröd till det.

Middagen avslutades med Kladdig kaka med mint, Marabou och jordgubbar. Oups vad bilden blev suddig men det kan lätt bli så efter några glas vin...=)  Oj, vad gott det var och oj, vad mätta vi blev! Trots det orkade vi med både "ritagissaspring" och bad i deras jacuzzi!

Nu var det slut på en härlig långhelg och i morgon är det vardag igen.

ps. Jaså, ni vill veta resultatet? Jo, jag kom på en hedrande andraplats, med en poängs marginal till de båda ettorna! Tidigare menyer hittar ni här och här.

5 kommentarer:

  1. Vad härlig maten såg ut. Gottigt!
    Grattis till andraplatsen.

    Har ni haft så fint väder att vattenspridaren måste fram, här är det en bit kvar tills det behöver vattnas. Men gräset är klippt två gånger iaf.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Oj oj, nu blev jag verkligen hungrig. Och jag som just skulle gå och lägga mig. Men en annan dag...kanske.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en sån tävling! Ska se om mina grabbar går med på det;-) Gissar att det bara skulle lill-killen och jag....
    Igår var verkligen första varma kvällen. Så härligt! Fast jag jobbade och sen stupade jag i soffan efter helgens fulla program med kennelträff och allt. Men det blir väl fler kvällar!
    Ha det så gott. /kram Anette

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att kunna sitta ute och äta, det var ju ett tag sedan:) I skrivande stund ligger/halvsitter jag i hammocken o läser ikapp alla bloggar...helt underbart. Din mat ser underbart god ut....här är fläskpannkakan precis klar....men jag tror att din mat är snäppet godare. Mvh Helen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!