onsdag 30 maj 2012

Bloggfunderingar


Tiden går och jag går nu in mot min tredje sommar på den här bloggen. Jag inser att det blir många motiv som återkommer. Sådär jättemånga nya växter och planteringar blir det ju inte varje år, så det blir ju en hel del foton tagna på samma växter - ja det är ju nya växter för de vissnar ju ner varje år, men ja ni fattar. Och så måste det väl bli också. Men jag blev lite fundersam - hur kul är det egentligen att se samma rosor, samma tulpaner, samma pioner...etc. Visserligen tycker jag själv att det är lika njutbart varje vår när allt kommer upp igen, men ändå. Vad tycker ni - är det tråkigt att "gå igenom" sin trädgård år efter år?


Och så började jag fundera lite kring vad mina läsare egentligen gillar bäst. Kan ni inte för kul skriva en liten kommentar om vad ni gillar bäst att läsa om. Och för er som inte orkar engagera er, har jag gjort det lätt. Välj bara vilken bokstav som passsar er bäst:
a) Gillar alla trädgårdsinlägg bäst
b) Föredrar inredningsinläggen
c) Gillar blandningen som är nu, dvs trädgård, inredning, djur, bakning i en salig blandning och nåt litet vardagstugg då och då.


Sen är det ju min blogg så jag kommer ju förstås att göra det som passar mig själv ändå =)

ps. Idag visar jag mitt röda löjtnantshjärta "Valentine", som jag köpte (och visade) i fjol...

21 kommentarer:

  1. Eftersom jag gillar växter i alla former så får de gärna återkomma. Jag var helt till mig när du visade bilder på valparna. Du verkar ha väldigt fina katter som gör sig bra på bild. jag kommenterar inte alltid men jag läser alltid dina bloggar. Jag gillar inredning och pysslar mycket med det själv hemma så det är bra med inspiration. En blogg om lite allt möjligt det gillar jag. Jag önskar dig en härlig fortsättning på veckan. Zinnia

    SvaraRadera
  2. Jag är inne på mitt år 2 och känner också sådär... nu tar vi om det från början-känsla. Hur kul är det för läsarna??? Men du - även om din trädgård och växterna är ganska samma så är ju de stadda i en evig förändring. En trädgård utvecklas ju ständigt. Nä, kör på. Om jag tvunget måste välja en en bokstav så blir det A.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också lite samma eftersom jag också är inne på 3:e sommarsäsongen. Men det är ju så som livet är, allting återkommer år efter år. Jag hinner dessutom inte med att visa alla bilder jag tar, så då kan man ju välja olika blommor så att det inte blir exakt samma år från år. Men man hinner glömma också, och nya läsare tillkommer förhoppningsvis. Jag hör till dem som gillar personliga bloggar med blandning. Trädgården är ett intresse, inredning ett annat och katter hör ju också till... Blandningen är det som gör att det blir personligt och inte som alla andra bloggar inom trädgård eller inredning, så jag tycker C - fortsätt som nu.

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Nej nej inte alls tråkigt att "gå igenom" samma, för det känns inte som samma. En trädgård förändras ju lite varje år ändå. Som vi gör oxå.
    Kör på med hela blandningan, a, b, c, det blir roligast, gärna dina
    djur, jag älskar katter o hundar.
    Löjtnantshjärtan är så hjärtligt vackra, jag har bara 2 vita,
    visste inte att det finns olika röda "hjärtan", så dum är jag, så nu önskar jag mig vackra röda, till de vita.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Sådär känns det för mej också! Lika samma liksom! Fast man bloggar ju om det som händer runt sej... som det ser ut just då! Jag vill ha en salig blandning och därför väljer jag helt klart C! Och bilderna är ju bara bonuset man får till inläggets berättelse. För vad som står och hur det skrivs... det tycker jag är det viktigaste av allt! Och jag gillar dina inlägg och din blogg:)

    Härlig torsdag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Tänkte lite på samma sak, ska man hitta på nytt hela tiden? Nej jag tröttnar nog inte, gillar att läsa om lite av varje. Jag har ju delat upp min blogg i två så kör på som vanligt du. Jag gillar din blogg jättemycket. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Jag är ju inne på mitt 5:e år och den tanken har kommit upp ett flertal gånger. Men samtidigt så bloggar jag ju för min egen skull! Bloggen fungerar både som en trädgårdsdagbok (som gör mig oerhört glad när jag tittar tillbaks i den) samt ibland som en ventil när jag behöver få lufta lite andra tankar och funderingar. Jag gillar dig <3 och din blogg precis som ni är! Det är ju av den anledning jag återkommer hit =)

    Så himla fin färg ditt Löjtnantshjärta har! Är den verkligen så röd som på bilden?
    Kram gittan

    SvaraRadera
  8. C.
    Absolut för det skiftar med årstiderna och det blir som små dagböcker det här med bloggandet. Jag låter ju printa ut min blogg med jämna mellanrum och på så sätt "slipper" jag göra fotoböcker om allting som händer under ett år. Det finns en websida som heter Blog2Print och där trycker dom upp bloggar, det är jättekul.
    Så vad jag ville ha sagt var väl att även om man känner sig aningen tradig emellanåt så har man ju själv glädje av sin blogg och det har andra också även om det skiftar lite över tiden vilka som läser och vilka som kommenterar osv.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. presis likadana funderingar har jag haft angående min blogg och därför tänkt pausa eller helt sluta blogga.
    tycker det blir mycket samma som tidigare år och har inte så mycket spännande att skriva om. och när det inte är många som kikar in vet man ju att bloggen inte är intressant.
    skriv vad du själv känner för och vill. du har en fin blogg och det är kul att kika in här.

    SvaraRadera
  10. Vet precis hur du känner!!! Men jag gillar den som den är, alltså C.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Jag är ju ny läsare, så för mig är allt nytt :)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Undrar vad som hände, mitt inlägg bara försvann!?
    Men det jag skrev var att jag gillar din blogg som den är! Med katter, hundar, trädgård, inredning och personliga saker. Jättebra!
    Jag håller dessutom med Gittan, man bloggar ju till viss del för sig själv genom att använda bloggen som en sorts dagbok. Så det är C som gäller för mig!!

    SvaraRadera
  14. C!!
    Kram Namnen

    SvaraRadera
  15. jag gillar ju allt!!!!! Och dina katter o hundar., Och bakning!!! Och blommor!!! Och allt!!!!
    Knatten

    SvaraRadera
  16. Hej syrran
    Jag gillar din blandning av trädgård, inredning och djur.
    Man blir lika glad varje gång av dina bilder och ditt sätt att skriva på. Tänk att jag har en författare och fotograf till syster.
    Tack för att du finns.

    Ingela

    SvaraRadera
  17. Gillar din blogg som den är, med en blandning av allt! En trädgård är ju aldrig lika från sommar till sommar utan förändras hela tiden, så det blir aldrig tråkigt! Läcker röd färg på löjtnantshjärtat!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  18. Jag gillar din blogg!! Kör på bara:)). Har inte varit här så länge, så allt är nytt för mig. Kan förstå att frågan kommer upp då man bloggar år efter år, men jag tycker det ändå är intressant att följa hur (tex) trädgårdsåret går.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Jag gillar din blogg som den är! Eftersom du inte bara kör trädgård rakt av så är det ju toppen att följa även när det inte är trädgårdstider!

    Jag har känt som du - många upprepningar, samma frösådder, samma växthus, samma lija/ros/krokus osv, men det gör inget tycker jag.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Jag gillar din blogg jättemycket. Trevlig och personlig. Sen hjälper det ju till att du har fina fotomodeller, missarna. Jag har inte bloggat mer en knappt ett år och jag har samma känsla redan.Men jag startade ju bloggen för min egna skull så jag ska ha lättare översikt över alla förändringar i trädgården. Sen är det en jättehärlig bonus med alla som tittar in! Fortsätt du i samma stil. Jag kommer att besöka din sida flera gånger!
    / Sylvia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!