lördag 5 maj 2012

Inga hundbilder idag...


Nej, nu måste bloggen snart återgå till det "normala" med trädgård- och inredningsinlägg och så ett och annat med katterna förstås =) Det har varit mycket hundar här ett tag men det blir ju så när vi har valpar, de är ju svåra att motstå - även för en kattmänniska som jag *hihi*. Och det märks även här  på bloggen att valpar är populära, för besöksmätaren har varit på topp de dagar jag har nåt med valparna med.
Idag får ni nöja er med några tulpanbilder - men jag kan berätta att det funkar bra med Lovis som är kvar här hemma när husse har åkt med de andra. Varken hon eller Stina verkar fatta att de andra har åkt. Hundar är ju så funtade att de inte kan räkna, så Stina är ju nöjd så länge det finns en valp kvar, och Lovis har visserligen inga kompisar att busa med, men hon verkar nöjd ändå. Själv tycker jag att det är både sorgligt och skönt. Mycket jobb är det med valpar, men det är ju mysigt också! Min personliga åsikt är ju att hundar göre sig bäst mellan 0 och 8 veckor. Sen skall de börjas uppfostras, och göras rumsrena etc... och det är inte riktigt min grej - men det kanske är därför jag föredrar katter också - de är som hundvalpar hela livet liksom - bara söta och gosbara...=)
Ok, missförstå mig inte, jag är djurvän och gillar hundar också - men katter är allt ett snäpp bättre =)

6 kommentarer:

  1. Härligt med små valpar i huset, men jag förstår verkligen att det är mkt jobb. Vi hade nog med bara en förr:))

    Härligt att tulpanerna blommar hos er, här är det bara knopp än så länge

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på tulpanerna! Visst är det mycket jobb med valpar, särskilt när de kommer upp i den åldern när man ska uppfostra och lära dem "vett och etikett"! Håller med dig om att katter är enklare att ta hand om:) Jag vill nog ha hund igen när den dagen kommer då vi inte jobbar så mycket längre!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Jag är klart en kattmäniska även om jag gärna lånar dotterns hund och går på promenad med
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Tulpaner är ju också fint.........men inte slår det de söta valparna;-)
    Undrar just vad den lilla "övergivna" tänkte. Ha en fin söndag. /Anette

    SvaraRadera
  5. Hundar är trevliga men katter är så mysiga.Så rogivande som det är med en spinnande katt iknät.Fina bilder bilder på dina tulpaner

    Själv har jag varit dålig på o blogga,lusten har inte funnits.Kanske kommer den tillbaka nu när det blir vår.

    Ha det gott vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne! Jag har undrat lite vart du har tagit vägen, hur det har gått med husaffärer och så, men ibland är det ju så, lusten finns inte, hoppas den kommer igen! Ha det gott!

      Radera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!