söndag 13 maj 2012

Skön helg!

Helgen har bjudit på blandat väder - lördagen var kall och ruggig och jag fick äntligen "ändan ur vagnen" och sydde gardinerna till lilltjejens rum. Förstås hade jag god "hjälp" av Myzan... Nu är rummet klart och bilder kommer snart!


Söndagen bjöd på ljuvligt vårväder, så då blev det en del trädgårdsjobb. En tur till Linds hanns också med, och några violer och lite annat fick följa med hem.

Husse har hållit till vid hundgården hela helgen. Det gamla hemmagjorda nätet skall bytas ut mot nya fina sektioner. Det bästa är att hundarna själva har betalat det, genom valparna som vi sålde =)

Katterna får nöja sig med sitt hemmabygge några år till. Vi får väl se om Myzan kan ordna till några kattungar om några år så vi har råd att byta till något tjusigare nät =)

I morgon är det ny vecka igen. MEN bara två arbetsdagar bort hägrar långledighet  - tjohoo!!

7 kommentarer:

  1. Så fint du har de med plattor runt rabatten ;)
    Katten ska vi inte prata om vilken fining.
    Sov sött.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Hej jag igen ;)
    Du jag skulle få ge 200 kr för ett stort fat :)Såg att dom kosta ca 600 ute i handeln/nätet.
    Kanske ska slå till trots att färgen va kornblå...har ju lite svårt för den färgen när man inte har annat i den...Hmm ja vi får se hi hi
    Sov sött
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Härlig helg ni haft,, vilken fin hundgård och kattgård ni har. ha det goot kram Monica

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det var med stenarna åt det hållet runt rabatten ljuvligt slingrande och böljande. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej syrran.
    Ja visst var det en härlig helg. Men nu ser vi framemot nästa ledighet.. underbart och de grand finale i halv åtta hos mig... hos våran mellansyster...
    Hare gptt i veckan så syns vi på lördag.
    Å du, våran pappa vare synd om, plus 28 och många restauranger...
    Kram på di.

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker och välskött trädgård du har! Här är det katastrof i rabatterna som är fulla med ogräs; Maskrosor, bellis och höga och stora grästovor.
    Idag hann jag dock med att plantera nästan alla exoter, nu är det bara den stora bambun som är kvar av dom + en vintergrön Lonicera henryi (som på något sätt fastnade i fingrarna på Linds i fredags)som ska i en kruka samt en chartrouese-färgad flikbladig rönnsumak som väninnan hade med sig från Zetas. Jag var väldigt noga med att hon skulle få med den, men har dock inte en aning om var jag ska ha den! *fniss*

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!