tisdag 29 maj 2012

mm, doften är oslagbar!


...doften av luktolvonet fyller kanske inte hela trädgården...

...men i alla fall en bra bit runt om rabatten den står i.


Rabatten som heter Lilla rondellen kom till för att luktolvonet stod där och såg "ensamt" ut. Den fanns här i trädgården när vi flyttade hit, och jag vill helst samla ihop mina växter i en rabatt istället för "lösnummer" lite här och var. Först var den rund - därav namnet - men sen utökades den något och blev lite oval när jag planterade rosenhagtornet några år efter.

Nej - vem stängde av värmen? Inte gjorde jag det i alla fall. Lite regn hade ju inte skadat, men kallt och blåst är väl ingen höjdare så här års... Idag var det strumpor på igen, suck...

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert litet "träd",man kan nästan förnimma doften.En härlg tid nu.Synd att det har blivit så kallt,ingen lust alls o va ute.

    Vi ska hämta lille Elvis när vi kommer hem,han är inte leveransklar förran då.Tur att sem är tidig iår,annars hade det blivit drygt o vänta fyra veckor extra på honom.

    Ha det gott, hoppas värmen återkommer tills vi kommer till midsommar.

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Doftar ända hit.. Jag stängde inte av värmen. Vackert är det trots kylan.. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Luktolvon har jag aldrig kännt doften av. Tyvärr.....väldigt söta blommor.

    Fint du har det.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!