fredag 22 december 2017

En grön jul

Det blir ingen vit jul på Gotland i år (heller..) Den enda snön vi fått nu i december låg i ett dygn ungefär... 



Nej, den får bli grön som så många andra jular. Och grönt är ju inte fel, vi tar ju in en massa grönt till jul, kvistar av alla de slag.. 




Och så granen förstås, vår kom upp i onsdags kväll. Och tur var väl det, för på torsdagsmorgonen fick jag maginfluensa... Hade just gjort mig ordning och skulle gå till jobbet när jag kände att det här står inte rätt till... Så igår låg jag hela dagen, men idag är jag på benen, lite skakig men på rätt väg! Och det kunde ju varit värre, inte så roligt om det kommit på julafton precis... 

2 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt. Ja vilken tur att du slapp den på julafton. Vi har snö och skare ska jag kanske säga men vitt är det. I ugnen rostar jag grönkål, på tal om grön jul och det doftar så gott. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Grön eller vit - det blir som det blir. Fina bilder av ett pulpyntat hem.

    God Jul från Carina! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!