lördag 9 december 2017

Julstök


I dag blir det julstök för hela slanten. Det skall bakas och slås in julklappar. Börjar bli dags att få ordning på alla små påsar som ligger undangömda lite varstans. Man köper ju lite då och då och gömmer undan när man kommer hem, för då är det ofta inte läge. Men idag är det läge, barnen är iväg, en på fastlandet och en jobbar.  Hm, hoppas jag hittar allihop... Men först måste jag iväg och köpa några till, det var ju nåt som var billigt bara idag...😯 Ja, lite stress och jäkt hör väl till, såna här dagar... ni kanske känner igen er... Men inte bara stress, efter att jag kommit hem åker julmusik på, det höjer mysfaktorn när man donar! 

3 kommentarer:

  1. Jösses, slå in julklappar! Så långt har jag verkligen inte kommit än. Har bara köpt en enda. Men jag hoppas komma iväg någon gång den här veckan och handla lite. Ingen stress!

    Det ser verkligen "krispigt" vitt och lagom juligt ut hemma hos dig.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Åhh så mysigt det ser ut i ditt kök. Jag tror att jag har likadan elljusstake som dig fast mina är röda. Jag har inte köpt en endaste julklapp. Stressad? Nej inte ännu, men det kommer väl. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det ser mysigt ut i bilderna. Julklapparna var jag motståndare till att avskaffa men nu känns det skönt. Nu åker jag istället till en fin liten stad nära mig och går runt och insuper. Jag njuter av att inte behöva köpa samtidigt som jag ändå tar vara på julskyltning och annat.

    Lycka till med klappar och bak! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!