lördag 8 juni 2019

Mycket firande är det...

Nu var det visst dåligt på bloggfronten igen. Det får bli en liten veckouppdatering denna gång. En vecka som började med åska och regn. Då kunde man kanske tro att det skulle bli lite svalt efter det, men icke... Varmt har bara varit förnamnet, för varmt om ni frågar mig...  Men det är klart, vissa dagar är det ju väldigt härligt med vackert väder...

Som i tisdags, när min yngsta skulle på avslutningsbal. Numer är det ju bal även när niorna slutar grundskolan. Själv agerade jag  nattvandrande förälder, och då var det ju  skönt att kvällen var ljum! Här med bästa kompisen, fast man kan nästan tro att de är tvillingar... Till och med samma färg på nagellacket...😆

Sen har vi firat både Sverige och barnens kusins 20-årsdag, på samma dag eftersom han fyller då. Strålande vackert väder men så varmt att alla ville sitta inne i skuggan... Syrran bjöd på gofika!
 
I fredags var det studenten, och nu slog det nog värmerekord tror jag... Svetten rann av en hela dagen... Hoppas ingen av studenterna fick värmeslag! För oss blev det inget studentfirande, däremot var jag bjuden på bröllopsmiddag. Själva bröllopet hade de i enskildhet, men middagen fick vi vara med på. Och det tackar man ju inte nej till, en riktigt god trerätters middag på restaurang Lindgården. Här är bruden och parets lilla dotter! 
Som nyligen har fyllt 1 år, så vi passade på att fira henne också! 
mmm, röding i en fantastisk sås! 

Och rabarberparfait till efterrätt! 

Men nu verkar den värsta värmen ha lagt sig, i morgon skall det bli humana 19 grader som varmast. Tackar, tackar, som David Sundin i Bäst i test brukar säga ( brukar ni se det? Om inte, gör det om ni vill skratta!) 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar från allt firande. Ja varmt är det, igår fick jag typ solsting. Fast jag badade och drack mängder av vatten. Nu ut och vattna växter. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Kul med lite firande, det kan behövas ibland :) Varmt, ja men idag kan man andas igen men det har varit en tryckande, kladdig värme, puh...
    Ha en rolig vecka nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Vilka skönheter och vilket hår! Ser så väna och beskedliga ut. Men jag vet att skenet kan bedra? Nuförtiden har (behöver) de flesta skinn på näsan.
    Och gofika hos syster och bröllopsmiddag på Lindgården, minsann vilka kalas ni varit på!

    Om du visste vad jag har skrattat åt David Sundin och alla testarna, roligaste programmen på länge!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!